۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه:

فرهنگ سراهای شهرداری ارومیه در خدمت خانواده ها باشند

فرهنگ سراهای شهرداری ارومیه در خدمت خانواده ها باشند

ارومیه - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرهنگ سراها باید در خدمت خانواده ها بوده و برنامه های کاربردی برای آنها بیندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، گلشن نوروزی ظهر دوشنبه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: متأسفانه دید بدی نسبت به فرهنگسراها در اثر تبلیغات سو ایجاد شده است که باید با تلاش و کوشش سعی کنیم این فضا را از بین ببریم، مردم باید امیدوارانه به فرهنگسراها نگاه کنند و محل خدمات رسانی به اهالی منطقه مستقر شده باشد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق محروم فرهنگسراها وجود ندارند و باید با برنامه ریزی جدی این کمبود جبران شود، عنوان کرد: در برنامه ریزی های فرهنگی باید بر روی قشر جوان کار کرد چرا که آینده کشور را این جوانان رقم خواهند زد.

نوروزی بر حرفه آموزی و کارآموزی اهالی منطقه به ویژه جوانان و بانوان از سوی فرهنگ سراها تأکید و اظهار کرد: در مناطق کم برخوردار شهر فرهنگسراها در خدمت کمک به اقتصاد خانواده باشند چون امروز یکی از نیازهای ضروری خانواده‌ها این موضوع می‌باشد.

وی با اشاره به فرهنگ سازی و ضرورت پیگیری و نتیجه گرفتن از آن افزود: فرهنگ سازی بدون پشتوانه اقتصادی خانواده‌ها فایده‌ای نداشته و سرمایه گذاری و اجرای برنامه‌های مختلف تأثیری نخواهد داشت و باید با آموزش لازم استقلال خانواده‌ها در حوزه مالی را در حد توان هر فرهنگ سرا شاهد باشیم.

وی در خصوص فرهنگسرای امام خمینی (ره) تخصصی بانوان ادامه داد: چون بانوان شهر تنها محدود به این فرهنگسرا نیست، فرهنگسرای بانوان باید با هماهنگی تمامی فرهنگ سراها در محلات برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های خود را برنامه ریزی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه بر تنظیم و تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ تأکید و خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۱۴۰۱ باید طبق برنامه مصوب فرهنگسراها حرکت و گزارش عملکرد خود را از طریق سازمان فرهنگی به کمیسیون ارائه دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست گفت: فرهنگسراها باید از سردرگمی خارج و با سیاستگذاری مناسب و ابلاغ آن، در مسیر آن سیاستگذاری ها حرکت کرد و نباید مأموریت‌های مختلف و بدون برنامه ریزی را از فرهنگسراها انتظار داشت.

حسین پناهی با بیان اینکه باید بازنگری در وظایف فرهنگسراها را شاهد بوده و با سیاست‌های کلی شورا برنامه‌هایشان تدوین و ابلاغ شود، ادامه داد: آموزش یکی از مهمترین وظایف مربوط به فرهنگسراها است و لازمه آن نیز ابتدا آموزش خواسته‌ها و سیاستگذاری‌های مدیریت شهری به فرهنگسراها می‌باشد.

وی اظهار کرد: اگر مطالبات مردمی اخذ و اقدامی نشود برای مردم آزاردهنده خواهد بود و باید با سیاستگذاری مناسب فرهنگسراها در خدمت شهروندان باشیم چرا که در خصوص سایر مجموعه‌های مستقر در محلات و مناطق این موضوع موجب رنجش و بی اعتمادی مردم شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به ضرورت استعدادیابی در محلات در حوزه ورزشی به ویژه والیبال اظهار کرد: وظیفه ذاتی در ورزش محلات و حوزه ورزش‌های همگانی استعدادیابی است و مجموعه‌های متولی باید به کمک فرهنگسراها در این خصوص بشتابند و نیازی برای رایزنی و پیگیری در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

پناهی با توجه به مخاطب شناسی فرهنگسراها گفت: وضعیت یکسونگری در فرهنگ سراها را باید کنار گذاشته و در خدمت تمامی اقشار باشد و همچنین بازارهای روز و محلات نیز با مشارکت فرهنگسراها ایجاد شود.

وی بر ثبات مدیریتی در فرهنگسراها تأکید کرد و یادآور شد: فرهنگ و فرهنگ سازی مقوله‌ای طولانی مدت برای اثرگذاری است که برای به نتیجه رساندن برنامه‌های این حوزه باید حتماً ثبات مدیریتی طی چندین سال متوالی را شاهد باشیم.

کد خبر 5341179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha