۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

معاون سیاسی استانداری هرمزگان:

چهار شهرداری جدید در هرمزگان ایجاد می‌شود

چهار شهرداری جدید در هرمزگان ایجاد می‌شود

بندرعباس – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: چهار شهرداری جدید در لافت و رمکان شهرستان قشم و زهوکی و کرگان شهرستان میناب ایجاد می‌شود.

علی رئوفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حوزه تقسیمات کشوری مواردی مانند ارتقاء، الحاق، انتزاع، ادغام، کدگذاری، درجه‌بندی، نام‌گذاری و رفع ابهامات مرزی در دستور کار معاونت سیاسی استانداری هرمزگان بوده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیشنهاداتی را در حوزه وظایف خود به وزارت کشور ارائه کردیم که منجر به تصویب بخش‌هایی مانند حرا، بندزرک و شمیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به الحاق بخش هرمز به محدوده شهرستان بندرعباس در سال ۱۳۹۹، ادامه داد: الحاق جزیره لارک به بخش مرکزی قشم، تصویب شهرهای پل شرقی، کوهیج، بالاشهر، بندزرک و لیردف از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

رئوفی با اشاره به الحاق دهستان برنطین به بخش مرکزی شهرستان رودان، گفت: منطقه سرنی نیز به بخش توکهور و هشت‌بندی شهرستان میناب الحاق شد.

وی با ذکر این نکته که در سال ۱۴۰۰ چهار روستای هرمزگان تبدیل به شهر شد، خاطرنشان کرد: روستاهای لافت و رمکان در تابعیت بخش مرکزی شهرستان قشم و زهوکی و کرگان در تابعیت شهرستان میناب به شهر ارتقاء یافتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: با تصویب شهر شدن این چهار روستا، مکاتبات برای ایجاد شهرداری در این مناطق انجام شد که دیروز مجوز احداث شهرداری در این چهار شهر هرمزگان با امضای وزیر کشور صادر شد.

رئوفی تشریح کرد: ارتقاء یک منطقه از روستا به شهر باعث افزایش ظرفیت جذب اعتبارات، توسعه، عمران و آبادانی می‌شود.

وی با ذکر این نکته امکانات رفاهی و توسعه‌ای بیشتری به این شهرهای جدید گسیل می‌شود، اذعان کرد: روستایی که به شهر ارتقاء پیدا می‌کند و دارای شهردار می‌شود، امکانات شهری، رفاهی و خدماتی بیشتری نیز در آن استقرار پیدا می‌کند.

کد خبر 5345718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha