۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

جلسه نقد وبررسی کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه برگزار شد

جلسه نقد وبررسی کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه نوشته رضا وحید در دفتر انتشارات جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه نوشته رضا وحید ، روز گذشته ۱۵ آبان ، با حضور فاطمه نفری (منتقد و داستان نویس) و گروهی از نویسندگان و علاقمندان در دفتر انتشارات جمکران برگزار شد.

در این نشست، ابتدا نویسنده کتاب به معرفی فعالیت های خود پرداخت و سپس در مورد روند نوشتن این رمان ها توضیح داد.

در ادامه نفری رمان جایزه تابستانی را از نظر همزادپنداری و ارتباط مخاطب نوجوان با محتوا، رمانی بسیار خوبی خواند و گفت: استفاده از سوژه های ملموس برای کودک و نوجوان در کتاب مثل جوجه رنگی، دوچرخه و ماجراهایی که کودک و نوجوان آن ها را تجربه کرده باعث ایجاد این همزادپنداری شده است.

وی افزود: نویسنده کار هوشمندانه ای کرده است و رمان جایزه دخترانه را در ادامه جایزه تابستانی نوشته و نشر کتاب جمکران آن را به چاپ رسانده به دلیل اینکه ذائقه مخاطب امروز به طرف مجموعه کتاب رفته و رمان های ایرانی کودک و نوجوان به صورت مجموعه نیستند و مخاطب به سمت کتاب های ترجمه می رود.

این نویسنده و منتقد در ادامه از نویسنده کتاب سوال کرد که ایده ادامه داستان جایزه تابستانی از کجا در ذهن شما شکل گرفت؟ آیا پیشنهاد نشر بود یا خودتان دوست داشتید رمانی با شخصیت دختر داشته باشید؟

رضا وحید نویسنده کتابهای جایزه تابستانی و جایزه دخترانه درپاسخ به نفری به شکل گیری ایده به پیشنهاد یکی از دوستانش اشاره کرد و گفت: رمان های کودک و نوجوان ایرانی با شخصیت دختر بسیار اندک است و به همین دلیل جایزه دخترانه را با محوریت نرگس خواهر شخصیت رمان جایزه تابستانی نوشته و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است.

در پایان جلسه نفری گفت: توجه نشر به آثار تولیدی و جویا شدن نظر منتقدین، نشان از رشد و حرفه ای شدن نشر است.

رمان جایزه تابستانی تاکنون به چاپ ششم و کتاب جایزه دخترانه در کمتر از چند ماه به چاپ دوم رسیده است.

جایزه تابستانی در مورد درباره پسر نوجوانی است که پدرش به او قول داده در صورت کسب نمره خوب در امتحانات، برایش جایزه خواهد خرید. نوجوان قصه توقع دارد پدر برایش یک دوچرخه بگیرد اما پدر به جای چیزی که مد نظر اوست، برایش یک مرغ می خرد. ورود مرغ به خانه و ماجراهایی که پس از آن رخ می دهد، از اتفاقات این رمان هستند و جایزه دخترانه داستان نرگس خواهر سعید است که معدلش ۲۰ شده و منتظر جایزه پدرش است؛ جایزه‌ای دخترانه! اما جایزه پدر همه را متعجب می‌کند. به‌ همین ‌دلیل نرگس تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود.

کد خبر 5345896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha