۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل:

۷ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف راه‌اندازی شده است

۷ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف راه‌اندازی شده است

اردبیل- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: تاکنون ۷ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین علوی عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در اردبیل اظهار کرد: ۱۴۱ شعبه استانی شورای حل اختلاف در شهرها، بخش‌ها و روستاهای مختلف به مردم ارائه خدمات می‌کنند که ۳۳ شعبه از این تعداد در روستاها مستقر هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به تعدد تخصص‌ها و گرایش‌های مختلف تاکنون موفق شدیم در ۷ حوزه تخصصی شورای حل اختلاف را راه‌اندازی کنیم که نمونه آن شورای حل اختلاف تخصصی در حوزه پزشکی، صنعت و معدن، فرهنگ، هنر و رسانه و… است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: خوشحال هستیم که امروز در سالگرد تأسیس شوراهای حل اختلاف شعبه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را راه‌اندازی می‌کنیم تا با تاکید بر اصل صلح و سازش از ورود پرونده‌های این حوزه به مراجع قضائی جلوگیری کرد.

علوی افزود: باید به خاطر جلب رضای الهی و با رنگ و سابقه عبادت در مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها حضور پیدا کرده و اخلاص در عمل را به عنوان اصل انکارناپذیر مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصلاح اختلاف دو نفر در جامعه آثار و نتایج مثبت و مبارکی را به همراه دارد که در مکتب اسلام به ثواب و پاداش آن تاکید فراوان شده است.

علوی اضافه کرد: حتی اصلاح امور مردم پاداشی همتراز مجاهدت در راه خدا و بالاتر از صدقه در مسیر الهی دارد و قطعاً ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ارج و قربی بالاتر و بیشتر خواهد داشت.

وی تأثیرگذاری فعالیت‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را بسیار مهم و فراگیر توصیف کرد و ادامه داد: با تولید یک فیلم، انتشار یک خبر و یا فعالیت‌های هنری متعدد می‌توان تأثیر بیشتری را در گروه‌های جامعه گذاشته و بر روند اصلاح و بهبود فرآیندها کمک کرد.

علوی بیان کرد: ما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه با جو آرام همراه با تدبر و تعقل فعالیت‌های مثبتی را شاهد هستیم و قطعاً راه‌اندازی این مجموعه به کاهش دعاوی احتمالی نیز کمک کرده و به هیچ وجه پرونده ورودی را از این حوزه به محاکم قضائی شاهد نخواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در قالب هیئت جهادی بخشایش در سال گذشته ۱۷ نفر محکوم به قصاص نفس از مرگ نجات پیدا کرده و به زندگی دوباره بازگشتند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: امسال نیز ۵ فقره مصالحه در این حوزه انجام شده و ۹ فقره پرونده نیز در حال بررسی است تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به این محکومان فراهم آید.

کد خبر 5347952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha