۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

با حضور امام جمعه یزد؛

رویداد رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت در یزد آغاز به کار کرد

رویداد رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت در یزد آغاز به کار کرد

یزد- پوستر و فراخوان رویداد فرهنگی با عنوان «رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز» با حضور امام جمعه یزد رونمایی شد تا این رویداد فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با عنوان رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز در دفتر امام جمعه یزد اظهار داشت: این رویداد در راستای ترغیب و تشویق هنرمندان و عموم مردم برای بهره وری از الگوهای ایرانی اسلامی، همچنین معرفی و شناسایی بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان دوخت‌های سنتی و افزایش تعامل میان هنرمندان این رشته برگزار می شود.

مجید جوادیان زاده بیان کرد: در این راستا کارگروه مد و لباس و شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و ستاد اقامه نماز استان یزد، برنامه ریزی اجرای چهارمین رویداد مجازی با موضوع «رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز» انجام شد.

رویداد رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت در یزد آغاز به کار کرد

وی از تمامی هنرمندان مد و لباس به ویژه هنرمندان دوخت‌های سنتی و تزیینی سراسرکشور دعوت کرد تا حداکر پنج تصویر از دست دوخته های تزیینی خود شامل پته دوزی، شماره دوزی،گلابتون دوزی، خوس دوزی، بلوچ دوزی،آینه دوزی، سورمه دوزی، پولک و منجوق دوزی، چهل تکه و… بر روی لباس عبادت یا جانماز و سجاده را با ذکر مشخصات کامل تولید کننده به دایرکت @roydadhaye_honari_yazd(رویداد های هنری یزد) تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ ارسال کنند.

جوادیان زاده با بیان اینکه برگزیدگان رویداد پس از داوری معرفی می شوند، افزود: رتبه های اول تا سوم این رویداد با لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر خواهند شد.

گفتنی است؛ این مراسم امروز با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد برگزار شد.

کد خبر 5350655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha