۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

زنان خانه‌دار در صدر آمار فوتی‌های کرونا استان مرکزی

زنان خانه‌دار در صدر آمار فوتی‌های کرونا استان مرکزی

اراک - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین آمار فوت استان مرکزی بر اثر کرونا در هفته گذشته مربوط به زنان خانه دار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیمحمدی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی موارد بستری در استان مرکزی از ۱۸۲ مورد به ۱۴۹ مورد در هفته سوم، اظهار کرد: موارد سرپایی از یک هزار و ۶۷۶ مورد با کاهش ۳۰ درصدی به یک هزار و ۱۷۷ مورد رسیده است و در کنار آن نیز روند فوت بیماران ۴۰ درصد کاهش داشته است و در هفته سوم ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون استان مرکزی در گروه سنی بالای ۱۲ سال به ۶۶ درصد رسیده است که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بالغ بر یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۸۶ نفر واجدین شرایط واکسن در استان مرکزی در سنین بالای ۱۲ سال هستند، همچنین بیشترین میزان واکسیناسیون در گروه سنی مذکور در شهرستان‌های آشتیان با ۷۶.۸ درصد، تفرش با ۷۷.۴ درصد و فراهان با ۷۲.۴ درصد ثبت شده است و کمترین نیز به ترتیب در شهرستان‌های کمیجان با ۶۱.۴ درصد، ساوه با ۶۳.۳ درصد و محلات با ۶۵.۳ درصد گزارش شد.

علیمحمدی ادامه داد: بیشترین روند استقبال از واکسن در گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال بوده است که تاکنون ۹۵.۷ درصد از این گروه سنی دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و در مقابل، کمترین میزان استقبال مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بوده است که میزان دریافت دو دوز در این گروه سنی به ۵۳.۱ درصد می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به انجام تزریق دوز سوم در استان برای افراد بالای ۶۰ سال که ۴ ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته است، اظهار کرد: در این راستا تاکنون ۹ هزار و ۲۲ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

علیمحمدی گفت: در هفته گذشته بیشترین موارد ابتلاء در بین سنین ۳۰ تا ۳۹ سال و بیشترین موارد فوت نیز در سنین ۷۰ تا ۷۹ سال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از نظر ابتلاء بیشترین موارد در بین زنان خانه دار، مشاغل آزاد، کارمندان، محصلین و دانشجویان، بازنشستگان و کارگران بوده است و بیشترین فوت در هفته گذشته نیز مربوط به زنان خانه دار گزارش شد.

علی محمدی در خصوص روند ابتلاء در هفته سوم آبان نسبت به هفته دوم آبان بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته سوم به ۱۳۲۶ رسیده است که نسبت به هفته دوم ۲۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 5350665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha