۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

مسئول مجتمع فوریت های اجتماعی شهرداری بیرجند خبرداد؛

شناسایی ۱۶۳ متکدی در بیرجند/ اعتیاد و بیکاری بیشترین علل گرایش

شناسایی ۱۶۳  متکدی در بیرجند/ اعتیاد و بیکاری بیشترین علل گرایش

بیرجند- مسئول مجتمع فوریت های اجتماعی شهرداری بیرجند از شناسایی ۱۶۳متکدی در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۲ نفر زن و ۹۱ نفر مرد بودند.

علی امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۶۳ متکدی طی ۶ ماهه اول سال در شهر بیرجند شناسایی شده است، اظهار کرد: ۱۹ نفر از این تعداد با دستور قضائی تحویل بهزیستی و ۲۷ نفر به کمیته امداد معرفی شدند و ۲ متکدی حرفه‌ای در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از متکدیان شناسایی شده ۱۴ نفر معتاد بودند که به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند، عنوان کرد: به خانواده‌های ۲۸ نفر هم اخطار داده شد.

وی با اشاره به اینکه دو کودک متکدی درگیر با اعتیاد هم برای ترک اعتیاد به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند معرفی شدند، تصریح کرد: ۴۵ متکدی هم به شهرستان‌های خود بر گردانده شدند.

به گفته وی ۲۵ متکدی هم از اتباع خارجی بودند که کارت اتباع یا پاسپورت داشتند.

امیرآبادی با بر شمردن نقاط جرم خیز بیرجند عنوان کرد: از متکدیان جمع‌آوری شده ۴۸ نفر دانش آموزان زیر ۱۸ سال بودند که در بعضی از مواقع با کیف مدرسه تکدی گری می‌کردند که به آموزش و پرورش بیرجند برای انجام اقدامات بعدی اطلاع داده شد.

وی گفت: بر اساس آمار متکدیان جمع‌آوری شده رده سنی کودکان و سالمندان بیشتر از دیگر رده‌های سنی در معرض آسیب قرار دارند.

مسئول مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه از متکدیان جمع‌آوری شده ۷ نفر دارای خانه ملکی و ۸۳ نفر مستأجر و یک نفر چادرنشین بود، اضافه کرد: اعتیاد به مواد صنعتی، فقر، بیکاری، طلاق، مهاجرت و …از مهم‌ترین علل تکدی گری است.

امیرآبادی بیان داشت: ۴۹ نفر از افراد شناسایی شده ۳و عده غذایی روزانه از این مرکز دریافت می‌کنند و آمادگی داریم تا در فصل سرما هرچند این مجتمع هنوز شبانه روزی نشده خدمات لازم را ارائه کنیم.

کد خبر 5352255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha