۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:

راهبردها و برنامه های استان قم بر  اساس سند آمایش تنظیم شود

 راهبردها و برنامه های استان قم بر  اساس سند آمایش تنظیم شود

قم- رئیس سازمان برنامه وبودجه استان قم گفت: باید همه راهبردها و برنامه های استان قم براساس سندآمایش سال ۹۹ تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمود نوربخش شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: در نشستی که با رئیس جمهور داشتیم همه راهبردهای استان باید بر اساس سند آمایشی که در سال ۹۹ تنظیم شده است تدوین شود.

به گفته وی؛ همه اهداف استان باید منطبق با این سند باشد از قانون جهش تولید مسکن تا کل سیاست‌های تخصیصی و سیاست‌های کلی بر اساس این سند باید مد نظر باشد.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات تملکی ۳۰۶ میلیارد تومان حجم ابلاغی به استان بوده، ۶۰۹ میلیارد تومان تخصیص ویژه استانی بوده که ۳۲۸ هزار میلیارد تومان تخصیص کل استان بوده و۵۴ درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: تاکنون ۴۲۲ پروژه به اعتبار ۴۲۲ میلیارد تومان تعریف شده که ۳۲ پروژه آن توسعه ایی است باید به سمت پروژه‌های احداثی قدم برداریم قم در زمینه توافق نامه‌های اصولی تأیید شده در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش اعتبارات نقدی خزانه گفت: در کل کشور حجم نقدی خزانه کاهش یافته است رویکرد مطرح در بودجه برای سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی بر اساس ۸ درصدی است که از دو محل بهره‌وری و سرمایه گذاری تعیین شده است.

وی افزود: طبق راهبرد بودجه استانی باید تا ۲۰ میلیارد تومان به حجم سرمایه گذاری استانی برسیم و میزان صادرات را هم افزایش دهیم.

کد خبر 5352786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha