در عصرانه اندیشگاهی مطرح شد؛

اندیشکده‌ها به میدان بیایند و وارد عمل شوند

اندیشکده‌ها به میدان بیایند و وارد عمل شوند

در عصرانه هفدهم اندیشگاهی که پیروی نامه اندیشکده‌ها به دولت سیزدهم و سند تحول دولت برگزار شده بود مطرح شد که لازم است اندیشکده‌ها به میدان عمل بیایند و در مسیر اجرای سند تحول را بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصرانه هفدهم اندیشگاهی (سومین پیش‌نشست کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی) در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

در این رویداد مدیران و پژوهشگرانی از پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده آیندگان، اندیشکده معنا، اندیشکده عصر پیشرفت، اندیشکده شفافیت برای ایران، اندیشکده طلوع تمدن، اندیشگاه گفتمان، اندیشکده سروا و ... حضور داشتند و به بحث و گفت‌وگو پیرامون نامه اندیشکده‌ها به دولت سیزدهم و سند تحول دولت پرداختند.

در این جلسه بیان شد که بعد از نامه اندیشکده‌ها به دولت در خصوص دو مؤلفه تعارض منافع و شاخص‌های قابل اندازه گیری و ارائه راهکارهایی به دولت سیزدهم در قالب سند تحول، لازم است اندیشکده‌ها به میدان عمل آمده و گام بعدی در مسیر اجرای سند تحول را بر عهده بگیرند.

محسن دنیوی مدیر عصر پیشرفت در رابطه با نامه اندیشکده‎‌ها به دولت گفت: اغلب رسانه‌ها واکنش مثبتی نسبت به این موضوع داشتند؛ برنامه و هدف ما این بودکه به صورت جمعی موضوع نامه را پیگیری کرده و هر یک از اندیشکده‌ها بخشی از مسئله را عهده‌دار شوند تا با مشارکت همدیگر بتوانیم موج وسیع‌تری برای کمک به دولت ایجاد کنیم.

مصطفی زمانیان مدیر اندیشکده آیندگان در خصوص سند تحول بیان کرد:این سند معتبرترین و جامع‌ترین کنش اندیشگاهی و نقطه عطفی برای جامعه اندیشگاهی است؛ نگارش سند تحول در یک نگاه چتر گونه، می‌تواند مبنای تحول قرار بگیرد.

وی وضوح، صراحت و مسئله محور بودن را از ویژگی‌های مهم این سند برشمرد و در ادامه به توجه سند تحول دولت به شبکه‌سازی نخبگانی بانوان و همچنین اشتراک این سند با نامه اندیشکده‌ها در مؤلفه شاخص‌های قابل اندازه‌گیری، با قابلیت ارزیابی عمومی و نخبگانی اشاره کرد.

در پایان جلسه هم علی ملکی مدیر پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نکاتی را در خصوص پنجمین کنفرانس حکمرانی بیان کرد و افزود: این کنفرانس‌ها باید به بستری برای تعامل میان اندیشکده‌ها تبدیل شود و با توجه به اینکه فاصله‌ حاکمیت با مردم کم شده است، بهتر است از این فرصت استفاده کرده و در حل مسائل کشور به دولت کمک کنیم.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه به بحث و گفتگو پیرامون موارد مطرح شده درباره نامه اندیشکده ها به رییس جمهور ، سند تحول دولت سیزدهم و فرصت پنجمین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی به عنوان محیطی برای گردهمایی اندیشکده ها پرداختند.

کد خبر 5357899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha