۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

مطالعه و کتابخوانی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مطالعه و کتابخوانی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

قزوین – مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی راهی جز این نیست که جامعه را به سمت مطالعه و ارتقا سطح دانش سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر صدیقه ربیعی ظهر دوشنبه در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار قلم قزوین برگزار شد اظهار کرد: مطالعه کتاب ذهن و روح انسان و جامعه را خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه زنان به عنوان اصلی‌ترین عنصر ساخت فکر جامعه و محور خانواده باید بیشتر به سمت مطالعه سوق پیدا کنند، افزود: مادر اگر اهل مطالعه باشد می‌توان به این امیدوار بود که نسل آینده نسلی با هدف، اهل مطالعه و علم باشد.

ربیعی تصریح کرد: برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی راهی جز این نیست که جامعه را به سمت مطالعه و ارتقا سطح دانش سوق دهیم.

وی اضافه کرد: در کشوری با پیشینه و قدمت فرهنگی بسیار غنی زندگی می‌کنیم و هنر و ادبیات ما غنای فرهنگی ما را نشان می‌دهد و حفظ و تعالی این فرهنگ وظیفه ما است.

این مسئول تاکید کرد: نیاز داریم که یک تعامل و همکاری بین بخش‌ها و حوزه‌های مختلف صورت بگیرد تا اداره کل کتابخانه ها بتواند در تمام استان زمینه ترویج این فرهنگ مطالعه را فراهم کنیم

وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه در استان قزوین کتابخانه ویژه مادر و کودک نداریم یادآور شد: استانی با سابقه و قدمت قزوین نباید از این حیث محروم باشد.

کد خبر 5358076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha