۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

تقدیر و تشویق فرزندان بر محور نماز انجام شود

 تقدیر و تشویق فرزندان بر محور نماز انجام شود

سمنان- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید فرزندان و نونهالان نسل امروز را به نماز تشویق و ترغیب کرد، گفت: این امر بر محور نماز از سوی خانواده‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه نماز استان سمنان به میزبانی حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم (عج) سمنان با بیان اینکه باید فرزندان و نونهالان نسل امروز را به نماز ترغیب کرد که در این راه می‌بایست تقدیر و تشویق فرزندان بر محور نماز از سوی خانواده‌ها انجام شود، ابراز داشت: تشویق بهترین راه برای اشاعه فرهنگ نماز است.

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان دینی ترغیب جوانان و نونهالان به نماز را مد نظر قرار دهند، ابراز کرد: نماز پدیده‌ای معنوی است که از تولد تا مرگ همراه انسان بوده و لذا باید آن را برای کودکان به خوبی بیان کرد از این منظر تاکید ما بر این است که خانواده‌ها در روند تربیتی فرزندانشان معیار تنبیه و تشویق را نماز قرار دهند تا در ترغیب فرزندانشان موفق تر عمل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه توجه به نماز، مطالعه و مباحثه محدود به جلسات و زمان‌های خاص مانند اجلاسیه نماز نباشد بلکه باید در تمام طول سال و در همه جا آن را مد نظر قرار داد، بیان کرد: خانواده‌ها همیشه یک کتاب نماز در خانه داشته باشند تا بتوانند به آن مراجعه کنند همچنین ما زمانی موفق می‌شویم که مدام اطلاعاتمان را به روز کنیم.

قرائتی با بیان اینکه برای اینکه موفق شویم می‌بایست برنامه مطالعاتی منظم را در تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی حتی روحانیان جوانان، محصل‌ها، دانشجویان و.... داشته باشیم، تاکید کرد: شرط موفقیت در مطالعه مداومت است لذا نباید کسب اطلاعات و پرداختن به موضوعاتی مانند نماز را محدود به برگزاری چند مراسم کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز خواندن در مساجد برای اشاعه فرهنگ دینی و نماز خوانی، گفت: بعضاً دیده می‌شود که برای نمازخانه یا مسجد دشواری‌هایی را مد نظر قرار می‌دهیم که نباید اینگونه باشد در ساخت مسجد نباید شرایط را سخت گرفت، ساخت ساده مساجد دارای اهمیت است و این مقوله مهم را می‌بایست مد نظر قرار داد که مهم در واقع مکانی برای عبادت است.

کد خبر 5360638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha