۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

دامداران دام ‌های خود را در برابر تب برفکی واکسینه کنند

دامداران دام ‌های خود را در برابر تب برفکی واکسینه کنند

شهرکرد- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تب برفکی در فصل سرما شایع می‌شود، گفت: دامدارن دام های خود را سریعتر در برابر این بیماری واکسینه کنند.

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صادرات ۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلا سرد آبی به روسیه، اظهار کرد: صادرات تا پایان آخر ماه به ۳۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آزمایش‌های لازم برای بررسی استاندارهای مورد نظر انجام گرفته است و محموله اول تحویل روسیه داده شده است.

مدیر کل دامپزشکی چهار محال و بختیاری به مشکلات آبی در استان اشاره کرد و گفت: شیلات‌دارانی که در برخی مناطق از آب رودخانه استفاده کرده‌اند امروزه با مشکل کم آبی مواجه هستند.

اسدی با بیان اینکه با شروع فصل سرما تب برفکی شایع می‌شود، گفت: دامداران صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی باید واکسیناسیون دام‌های خود را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه واکسن تب برفکی به اندازه کافی در استان وجود دارد، ادامه داد: واکسیناسیون توسط دامپزشکی چهارمحال و بختیاری انجام نمی‌شود و دامداران باید واکسن مورد نیاز خود را از مراکز مایه کوبی تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۵ هزار دام سنگین در این استان وجود دارد، گفت: در برخی فصول و زمان‌ها این میزان به ۹۰ هزار دام افزایش می‌یابد.

اسدی ادامه داد: از این میزان ۲۵ هزار دام سنگین صنعتی و نیمه صنعتی است.

وی به بررسی و آزمایش سل دام‌های شیرده اشاره کرد و افزود: این آزمایش‌ها به صورت سالانه برای پیشگیری از بیماری سل انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مردم استان می‌توانند با خیال راحت لبنیات مصرف کنند.

کد خبر 5362006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha