۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

دهمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان در شیراز آغاز بکار کرد

دهمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان در شیراز آغاز بکار کرد

شیراز - دهمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با حضور صاحبنظرانی از سراسر ایران و سایر کشورهای جهان، در قالب وبینار، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین گشایش دهمین کنفرانس سلامت زنان با یادآوری اینکه سلامت بانوان مبحثی ریشه‌ایست که اصلاح کل جامعه را به دنبال دارد، گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه جهانی را تشکیل می‌دهند و نقش مؤثری در فعالیت‌های مختلف ایفا می‌کنند.

دکتر وحید حسینی ادامه داد: هسته اولیه خانواده در زمینه تربیت، مراقبت و حتی امور اقتصادی نیز در مواردی بر عهده بانوان است و این مسؤولیت‌ها موجب شده تا با استرس و مشکلات بیشتری در بحران کرونا مواجه باشند.

او با بیان مشکلات بانوان سرپرست خانوار که موجب حضور آنان در فعالیت‌های اقتصادی شده است، افزود: همین امر موجب شده تا این گروه از بانوان و همچنین بانوان شاغل، در دوران پاندمی کرونا در معرض خطر ابتلاء به بیماری باشند.

حسینی به شرایط فیزیولوژیک ویژه بانوان و چالش‌های بیشتر آنان در دوران کرونا، گفت: اگرچه یافته‌ها نشان می‌دهد بارداری احتمال ابتلاء به کرونا را بیشتر نمی‌کند اما در این دوران و به ویژه در ماه‌های پایانی، شدت بیماری افزایش یافته است؛ از همین رو انتخاب محور توجه به سلامت بانوان در دوران کرونا برای برگزاری این رویداد علمی را می‌توان انتخابی شایسته دانست که موجب جلب توجه بین بخشی به سلامت بانوان، در کنار تلاش‌های مجموعه سلامت کشور می‌شود.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت از سلامت بانوان به عنوان اساس خانواده و به ویژه در جامعه اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اصلاح جامعه و تأمین سلامت عمومی جامعه تأثیرگذار است.

کد خبر 5365429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha