۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱

فرماندار پاکدشت:

اتمام پروژه کمربندی پاکدشت به میزان تخصیص بودجه سالانه بستگی دارد

اتمام پروژه کمربندی پاکدشت به میزان تخصیص بودجه سالانه بستگی دارد

پاکدشت- فرماندار پاکدشت گفت: اتمام پروژه کمربندی پاکدشت به میزان تخصیص بودجه سالانه بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شبکه ۵ سیما مهدی یوسفی جمارانی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پاکدشت در شرق تهران، گفت: این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شریف‌آباد است و وسعت آن ۷۵۰ کیلومتر مربع می‌باشد. بر اساس سرشماری سال ۹۵، پاکدشت ۳۵۱ هزار نفر جمعیت داشته و در حال حاضر بیش از ۴۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که با در نظر گرفتن اتباع مهمان، جمعیت شهرستان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه فرون‌آباد، پاکدشت و شریف‌آباد سه شهر این شهرستان هستند، گفت: ۵۰ روستا در اطراف پاکدشت قرار دارد. بیشتر فعالیت‌های اقتصادی مربوط به فعالیت‌های صنعتی در شهرک‌های عباس‌آباد، خوارزمی، پایتخت و شن‌زار و ۴ لکه صنعتی است که بالغ بر ۳۵۰۰ واحد صنعتی در شهرستان فعال هستند. پاکدشت از قدیم یکی از قطب‌های کشاورزی استان تهران بوده و ۱۱۰ هکتار گلخانه در پاکدشت احداث شده است.

وی با اشاره به تولید گل‌های تک‌شاخه‌ای و گلدانی در این شهرستان، افزود: پایین‌ترین نرخ بیکاری تهران مربوط به پاکدشت است. بازار گل و گیاه به صورت پراکنده و گسترده در روستاهای مجاور پاکدشت دایر است و آخر هفته‌ها هم میزبان گردشگران از داخل و خارج استان تهران هستیم. یکی از برنامه‌های مهم شهرداری پاکدشت احداث بازار بین‌المللی در درون شهر است. در سال ۹۸ یک جشنواره ویژه گل و گیاه برگزار شد، اما کرونا آن را متوقف کرد که با بهتر شدن اوضاع، دوباره از سر گرفته می‌شود.

یوسفی جمارانی در پاسخ به انتقاد یکی از بینندگان پاکدشتی سلام تهران در خصوص کمربندی خاوران تا شریف‌آباد، گفت: این کمربندی یک پروژه ملی است، پاکدشت در محور جاده امام رضا (ع) و در یکی از پرترددترین راه‌های شریانی کشور قرار دارد که تهران را به سمنان و خراسان رضوی وصل می‌کند. روزانه قریب به ۱۷۵ هزار تردد در محور پاکدشت انجام می‌شود و مسیر گذر زائران هم هست.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه ۱۲ سال پیش فرآیند مطالعات و اجرای کمربندی شروع شده اما به دلیل مشکلات مالی پروژه و معارضه‌ای که در محل اجرای طرح وجود داشت، به تأخیر افتاده است. در یکسال گذشته پیگیری‌های زیادی انجام شده و در حال حاضر ۱۰ کیلومتر اول، زیرسازی و ۵ کیلومتر نیز آسفالت شده و هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی از این پروژه بازدید کرد و امیدواریم سرعت اجرای طرح بیشتر شود.

وی پیشرفت و زمان بهره‌برداری از این پروژه را بسته به میزان تخصیص بودجه سالانه دانست و تصریح کرد: این طرح حدود ۵ سال متوقف بود، اما هم اکنون بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و امسال کار ۵ کیلومتر بعدی این پروژه انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم تمام ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

یوسفی درباره توقف افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفره پاکدشت هم گفت: پروژه‌های بسیاری از سال‌های گذشته در سطح کشور کلنگ‌زنی شده اما موانع و مشکلات مالی آنها را به تأخیر انداخته است از جمله ۳ پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب پاکدشت، کمربندی و ورزشگاه شهرستان که به صورت ویژه از استاندار تهران پیگیری کرده‌ایم.

فرماندار پاکدشت در پاسخ به سوال یکی دیگر از بینندگان پاکدشتی درباره نامشخص بودن تکلیف زمین‌های فاز ۳ این شهرستان، گفت: کارکنان شهرداری به صورت هیأت امنایی اراضی را خریداری کرده و هیأت امنا هم مبالغی را برای خرید انشعابات دریافت کرده‌اند. پیگیری حقوقی این مسئله با هیأت امناست و با هماهنگی شهرداری، مجوز ساختمانی صادر خواهد شد. اگر ۵۰ درصد انشعابات خریداری شود، توسعه آب و برق هم انجام می‌گردد.

یوسفی جمارانی درباره شلوغی پل هوایی ابتدای مامازن هم گفت: تا جایی که میدانم این پل پرتردد نیست، اما حتماً رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به نبود بی‌آرتی و مترو در پاکدشت هم اظهار داشت: پاکدشت در فاصله ۲۰ کیلومتری تهران قرار دارد و تلاش می‌کنیم طرح مترو که در گذشته مطرح بوده است را دوباره در دستور قرار بدهیم.

فرماندار پاکدشت درباره احداث مراکز تفریحی در این شهرستان هم گفت: قرارداد یک پروژه ۴۰ هکتاری تفریحی بین شهرداری و پیمانکار در حال انعقاد است. این پروژه در کمتر از یکسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جمارانی در پاسخ به سوال شهروندان پاکدشتی درباره توسعه آرامستان این شهرستان هم تصریح کرد: با توجه به اینکه آرامستان در قسمت شمالی و در حریم چهارگانه محیط‌زیستی قرار گرفته است، در تلاشیم وسعت این حریم کمتر و توسعه آرامستان و شهر از قسمت شمالی انجام شود. پس از تصویب شورای عالی محیط زیست، این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه این شهرستان خاستگاه ۴۵۰ شهید دفاع مقدس و ۸۰ شهید مدافع حرم است، از پخش مستند قاتل سریالی ۱۷ سال پیش انتقاد کرد و اظهار داشت: مردم پاکدشت از پخش این مستند رنجیده خاطر شدند، چرا که این اتفاق ربطی به پاکدشت نداشته است.

کد خبر 5365570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha