۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳

معاون سیاسی استاندار قزوین:

جمع‌آوری معتادان متجاهر از وقوع جرایم مختلف جلوگیری می‌کند

جمع‌آوری معتادان متجاهر از وقوع جرایم مختلف جلوگیری می‌کند

قزوین-معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر از وقوع جرایم مختلف از جمله سرقت جلوگیری می‌کند و فضای روانی و اجتماعی جامعه را نیز آرامتر می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین منوچهر حبیبی در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان بیان کرد: مواد مخدر یکی از عوامل مهم و اثرگذار در تهدید سرمایه‌های اجتماعی است که باید مقابله و مبارزه با آن به صورت جدی مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

حبیبی اظهار کرد: مواد مخدر به سرمایه اجتماعی لطمه زده و هزینه‌های گزافی را برای مقابله به دستگاه‌های اجرایی، قضائی و نیروی انتظامی تحمیل می‌کند.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه در شرایط موجود نباید اجازه دهیم که معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده باشند، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر علاوه بر اینکه از وقوع جرایم مختلف از جمله سرقت جلوگیری می‌کند، فضای روانی و اجتماعی جامعه را نیز آرام تر می‌سازد.

وی تاکید کرد: ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان امری ضروری است، در این راستا اگر بتوان دو موضوع اعتیاد و سرقت را مدیریت کرد ۵۰ درصد زندان‌های ما خالی می‌شود.

حبیبی گفت: جانمایی و ساماندهی مرکز نگهداری باید دسترسی مناسب داشته باشد و موقعیت مرکز نگهداری باید مناسب بوده و در یک مکان با شرایط ویژه باشد.

معاون سیاسی استاندار بیان کرد: یک سوله موقت با همکاری هلال احمر استان ویژه نگهداری معتادان متجاهر در استان راه اندازی می‌گردد که در این راستا از هلال احمر استان به خاطر همکاری و همراهی در این موضوع تشکر و سپاس ویژه داریم.

حبیبی در پایان درباره نقش خانواده‌ها در خصوص موضوع اعتیاد یادآور شد: خانواده‌ها در کنار فرزندان نقش مهمی دارند و لازم است بر امور مرتبط با مواد مخدر آگاه بوده و در این باره کنترل‌های مناسبی داشته باشند.


کد خبر 5368258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha