۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۸

استاندار اردبیل:

نشست هفتگی با کارآفرینان اردبیل روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود

نشست هفتگی با کارآفرینان اردبیل روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: سه‌شنبه‌ها روز همنشینی با کارآفرینان در استانداری اردبیل است که تلاش می‌کنیم گرهی از مشکلات سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را باز کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در پنجاه و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خوبی برای ایجاد واحدهای تولیدی در زمینه تولید کاشی، سیمان و همچنین فولاد در شهرستان کوثر اعلام آمادگی کردند که با همکاری امور اراضی قرار است زمین مورد نیاز در ۳۲ هکتار در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی از جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین متولیان صدور مجوز خواست تا هر چه سریع‌تر مساعدت لازم را برای حضور سرمایه‌گذار در منطقه محروم شهرستان کوثر انجام داده و به سرعت با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی زمینه و فرصت اشتغال در منطقه فراهم آید تا هیچ بیکاری را در شهرستان کوثر شاهد نباشیم.

استاندار اردبیل به مشکل کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد و گرفتاری‌های سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: قرار شد در مدت ۳ ماه با همکاری بانک عامل بخشی از معوقات سرمایه‌گذار پرداخت و زمینه برای تعیین تکلیف این مجموعه فراهم آید تا در شمالی‌ترین نقطه استان کشتارگاه صنعتی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

عاملی به مشکل شرکت طب طیور در تولید دارو و واکسن اشاره کرد و افزود: این سرمایه‌گذار بومی با علاقه و انگیزه مضاعف در جهت تولید انواع داروها ورود پیدا کرده که امیدواریم با حل مشکل در بازپرداخت تسهیلات ارائه شده زمینه برای گستردگی فعالیت این مجموعه فراهم آید.

وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذار با عرق و تعصب خواست در استان حاضر شده تا به واسطه علم و فناوری جدید بتواند تولید ثروت و اشتغال را در منطقه انجام دهد که در این زمینه امیدواریم مشکلات و نارسایی‌ها در پیش روی سرمایه‌گذار برطرف شود.

عاملی به پیچیدگی سازمان قضا و دارو و سختی کار در اخذ مجوز از این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: در دیداری که با رئیس جمهور در روزهای آینده خواهیم داشت، ۲ موضوع را پیگیری می‌کنیم که بحث اول تسهیل در صدور مجوزهای سازمان قضا و دارو و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بانک‌های عامل با بازپرداخت یک ساله است تا سرمایه‌گذاران در دریافت این تسهیلات و بازپرداخت آن مشکلی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه مهلت ۳ ماهه برای بازپرداخت تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش قابل قبول نیست و حداقل ۹ ماه تا یک سال به سرمایه‌گذاران باید مهلت داده شود تا امکان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا در استان اردبیل با برگزاری جلسات و نشست‌هایی با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به ویژه در روز سه‌شنبه در کنار شنیدن مشکلات و نارسایی‌ها، گام‌های عملی و جدی را با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در گره‌گشایی مشکلات برداریم.

کد خبر 5370295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha