۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

احکام ۱۱ نفر از متهمان تخلفات اداری استان سمنان صادر شد

 احکام ۱۱ نفر از متهمان تخلفات اداری استان سمنان صادر شد

سمنان- شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان احکام ۱۱ نفر از متهمان پرونده تخلفات مالی و ارتشا در مجموعه یکی از دستگاه های دولتی شهرستان گرمسار را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکم محکومیت یک مدیر شهرستانی و ۱۰ نفر دیگر از متهمان پرونده تخلفات اداری و ارتشا در شهرستان گرمسار که از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان صادر شده و در اختیار رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر استان سمنان قرار گرفته است.

متهمان این پرونده در مجموع به شش اتهام «شامل تضییع حقوق اداره کار و امور اجتماعی شهرستان گرمسار، اختلاس از حساب بانکی، فاکتور سازی غیرواقعی، دریافت رشوه، صحیح جلوه دادن امر باطل و تضییع اموال دولتی» محکوم شده‌اند.

 احکام ۱۱ نفر از متهمان تخلفات اداری استان سمنان صادر شد

در میان محکومان نام یک مدیر سابق شهرستانی در گرمسار و چند فعال اقتصادی و تولیدی که با وی در ارتباط بودند به چشم می‌خورد. در این حکم همچنین متهم اصلی پرونده که امروز البته در مسند کار نیست، به ۱۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی، انفصال یک ساله از کار، پنج سال حبس تعزیری، ۴۰ ضربه شلاق و ضبط وجوهی که دریافت کرده بود محکوم شده که به نوبه خود حکم سنگینی محسوب می‌شود.

در این حکم درباره ۱۰ فرد دیگری که به این شخص رشوه داده بودند نیز آمده این افراد به شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌شوند اما به دلیل اینکه سابقه کیفری ندارند اجرای حکم یک سال تعلیق می‌شود.

برخورد با این تخلفات در شهرستان گرمسار نشان از عزم جدی دستگاه قضائی برای رسیدگی به جرایم حوزه اداری دارد.

گفتنی است در چند سال اخیر شاهد برخوردهای جدی در حوزه دو اداره کل محیط زیست و ورزش و جوانان استان سمنان نیز در ارتباط با جرایم اداری بودیم.

کد خبر 5370580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha