۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

حوزه پژوهش به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی ها مورد توجه باشد

حوزه پژوهش به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی ها مورد توجه باشد

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حوزه پژوهش باید به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی های مدیران مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان زنجان با بیان اینکه حوزه پژوهش باید به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی های مدیران مورد توجه باشد، گفت: پژوهش عامل مهم درتوسعه و پیشرفت در بخش های مختلف است و باعث ارتقاء بخش های مورد نظر می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پایانامه ها و تحقیقات دانشگاهی در حوزه های مختلف، بخصوص حوزه صنعت، افزود: موضوعی از سوی اساتید عنوان می شود که بسیاری از پایان نامه های دانشجویی در مراکز علمی خاک می خورد که این امر بطور قطع دلایلی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه انسجام و مکمل یکدیگر بودن، مراکز علمی، صنعتی و تحقیقاتی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: همه با هم کار کردن و هم افزایی از توصیه و آموزه های دینی است.

خاتمی با اشاره به فرامین رهبری در ۱۰ سال گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش، گفت: مقام معظم رهبری حوزه پژوهش و تحقیق را به عنوان یک اصل مهم همواره مورد تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه به لحاظ قوانین فکری و اعتقادی کمبود نداریم، اظهار داشت: بر این اساس باید از تجربیات دیگران نیز استفاده کرد، امروز حرف اول برای پیشرفت دانش است و آنهایی که انسانی، اخلاقی و اعتقادی عمل می‌کنند، از این مهم در خدمت جامعه، بشریت و حیات طیب جامعه استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بر اساس همین آموزه ها فناوری، پیشرفت و پژوهش هر روز باید مورد توجه باشد و تنها به یک هفته خاص اختصاص نداشته باشد و از تلاش های علمی اساتید و دانشمندان ایرانی که گره ای از مشکلات جامعه را برطرف می کنند، قدردانی می کنم.

خاتمی با اشاره به اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده است، افزود: دانشمندان می گویند، موتور پیشرفت ها به ۲ مساله باز می گردد که یکی حس کنجکاوی بشر است و هر نوآوری که رخ می دهد زیر سایه این عامل بوده و به نتایجی خوبی نیز منتهی شده است.

وی با بیان اینکه عامل دوم موتور محرکه جامعه نیاز بشر است و بسیاری از دستاوردهایی که امروز کسب شده بر این مبنا بوده است، ادامه داد: این مساله را با آموزه دینی درکنار هم بگذاریم و هر فردی که ۲ روز آن با هم مساوی باشد، امروز یک قدم جلوتر از دیروز نباشد، در جا می زند و حتی آب زلال هم راکد شود دیگر حلاوت قبلی را نخواهد داشت.

کد خبر 5371021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha