۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

امام جمعه سرخه:

ریشه ۸۰ درصد معضلات اقتصادی در درون کشورمان است

ریشه ۸۰ درصد معضلات اقتصادی در درون کشورمان است

سرخه - امام جمعه سرخه با بیان اینکه ریشه ۸۰درصد معضلات اقتصادی کشور در داخل است، گفت: کارشناسان اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها بر اقتصاد ۲۰ درصد موثر بوده لذا باید مشکل را از داخل جُست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه به میزبانی مصلای نمازجمعه حسینیه شهدای سرخه با اشاره به روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: مجموعه پرستاری و نظام پرستاری در واقع تأمین کننده نعمت بزرگ و اساسی سلامت است که در روایت‌ها وجود دارد که سلامت و امنیت از جمله نعماتی است که مردم قدردان آن نیستند لذا باید گفت تا سلامت و امنیت ما خدایی ناکرده دچار لطمه نشود، قدردان این دو نعمت نیستیم.

وی با بیان اینکه امنیتی که امروز نیروی انتظامی با تمام زحماتی که می‌کشد و همچنین سلامتی که نظام پزشکی و مجموعه ایثارگر پرستاران ما مخصوصاً در دو سال ایام کرونا نصیب جامعه شده، دارای اهمیتی بسیار است که باید قدردان آن باشیم، افزود: اعتقاد قلبی ما این است که پرستاری از مشاغل بسیار فرساینده و دشوار محسوب می‌شود و زحمتی که متقبل می‌شوند غیر قابل مقایسه با دیگر مشاغل است چرا که این قشر مدام در چالش‌های جسمی و روحی در مواجهه با بیماران است.

منشور اخلاقی پرستاران

امام جمعه سرخه با بیان اینکه امروز حتی بعضاً هستند فرزندانی که حوصله بیماری والدین خود را ندارند اما پرستاران با شور و شعف و عشق از بیماران پرستاری می‌کنند و این کار بزرگی است، ابراز داشت: لحظه لحظه خدمت پرستاری یک حسنه محسوب می‌شود و افضل قرابت الهی همین امور حسنه‌ای است که پرستاران آن را دارند.

فاطمی بصیر با بیان اینکه علامه طباطبایی بیان فرمودند که حاضر هستم هفتاد سال عبادت خود را با یک شب پرستاران عوض کنم و این نشان گر اهمیت این شغل خاص است، بیان کرد: در کنار تقدیر و تشکرها یکی از نکاتی که باید در زمینه شغل پرستاران ذکر کرد، رعایت منشور اخلاق پرستاری، از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که امیدواریم این امر در سایه میثاق نامه پرستاری در دانشکده‌های ما تعلیم و تدریس شود و نکته مهم دیگر آن است که تعادل و توازن میان وظیفه و پاداش است که می‌بایست به همان سختی کار پرستاران، از حقوق و مزایا بهره مند شوند.

وی در دومین بخش سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی و نظام ما سه سند را مد نظر قرار داده و طبق قواعد و قوانین حقوقی و البته بر طبق برجام برای ورود به مذاکرات وین آن را ارائه کرده است به صورت خلاصه باید گفت سند اول رفع کامل تحریم‌ها است که یک پارچه این تحریم‌ها می‌بایست برچیده شود سند دوم تضمین‌های لازم اجرایی است که طرف‌های دیگر شامل سه کشور اروپایی به تعهداتشان عمل کنند و سند سوم که روح و جوهر دو سند اول است، انتظار برای راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل محسوب می‌شود.

باید جلوی معضلات اقتصادی را گرفت

امام جمعه سرخه با بیان اینکه در فضای مجازی و رسانه‌ها و… کارشناسان زیاد بحث می‌کنند که تحریم‌ها چه میزان در وضعیت اقتصادی کشورمان مؤثر خواهد بود؟ در این باره باید گفت بسیار کارشناسان اعتقاد دارند که تحریم‌ها با تمام شدت‌هایش نهایتاً ۲۰ درصد در اقتصاد کشورمان مؤثر است و معضل ایجاد می‌کند لذا ۸۰ درصد معضلات اقتصادی ما به درون کشور باز می‌گردد. امروز باید جلوی دزدی‌ها گرفته شود با فیش‌های نجومی که انسان را متحیر می‌کند، مقابله شود و در جامعه نباید فرار مالیاتی داشت تا اوضاع بهتر شود.

فاطمی بصیر با بیان اینکه منازل خالی که انباشته شده‌اند تا صاحبان آنها به مافیا بدل شوند، از جمله دیگر معضلات اقتصادی امروز کشورمان است که باید رفع شود، تاکید کرد: امروز این افراد منتظر ارزش افزوده هستند در نتیجه نه خانه‌هایشان را می‌فروشند و نه اجاره می‌دهند تا روز به روز پولدار تر شوند لذا باید جلوی این نوع فسادها و مشکلات را گرفت. اخیراً البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و کار جهادی که در صدر اولویت‌های دولت سیزدهم قرار گرفته، توانسته مدیریت جهادی را اشاعه دهد و امیدواریم که بتوانند در ادامه نیز مشکلات را کاهش دهند

وی با اشاره به اینکه کار جهادی دولت سیزدهم سبب می‌شود تا رئیس جمهور و کابینه مدام از نزدیک پیگیر مسائل باشند، تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه در حل مشکلات اقتصادی در کنار اصلاح فضای کسب و کار که اخیراً قانون آن تدوین شده و منتظر اجرای آن هستیم از جمله اقدامات خوبی است که در این اواخر شاهد بودهایم از سوی دیگر باید به یک اقدام خوب دیگر دولت نیز فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که یک جا خاک می‌خورد، محسوب می‌شود که توانست سرمایه خوبی را نصیب دولت کند تا در امورات اقتصادی هزینه شود.

کد خبر 5372066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha