۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهشی است

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهشی است

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از روند کاهشی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: احتمال ایجاد موج بزرگ دیگر در استان کم است.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ابتلاء ۳۵ نفر به بیماری کرونا در استان قطعی شده است، اظهار کرد: مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بیمار بد حال در بخش ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته یک بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری جان باخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: مجموع فوتی‌های چهارمحال و بختیاری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است.

شیرانی با بیان اینکه خوشبختانه روند شیوع و میزان ابتلاء به کوید ۱۹ در استان روند با ثبات و کاهشی است، ادامه داد: طی دو هفته آینده این روال ادامه دار خواهد بود.

وی میانگین بستری مثبت روزانه طی هفته گذشته را شش نفر عنوان کرد و گفت: میانگین فوتی روزانه در چهارمحال و بختیاری کمتر از یک نفر است که این مهم در هفته گذشته نسبت به میانگین کشوری کاهشی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در سال نخست شیوع بیماری کرونا چهارمحال و بختیاری از لحاظ درگیری و فوتی نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر بوده است، اظهار کرد: در سال دوم شیوع به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به لحاظ فوت و بروز بیماری کرونا جز استان‌های صدرنشین بوده ایم.

شیرانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از قله موج پنجم عبور کرده است، عنوان کرد: کرونا ویروسی است که در آن جهش‌های متعدد حاصل می‌شود و احتمال ابتلاء مجدد افراد به این بیماری وجود دارد که این مسئله نگرانی‌ها را در جامعه افزایش می‌دهد.

کد خبر 5376212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha