۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۰

نماینده ولی فقیه در مازندران:

گفتمان «ما می توانیم» را به دنیا صادر کنیم

گفتمان «ما می توانیم» را به دنیا صادر کنیم

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: گفتمان ما می توانیم در ارتباطات فرهنگی با کشورهای مختلف باید صادر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مازندران فرصت فرهنگی خوبی دارا است و غفلت از آن سبب بروز تهدید فرهنگی می‌شود، گفت: ظرفیت بالای گردشگری و حضور تا ۲۰ میلیونی مسافر فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و ملی باید استفاده کرد.

وی اظهار داشت: اگر میدان را رها و غفلت کنیم آسیب‌های فرهنگی خاص خود را داراست زیرا در برخی از شهرها و روستاها مشاهد می‌شود که مردم از فرهنگ وارداتی غربی ناشی از ویلاسازی ها گله مند هستند.

وی با تاکید براینکه مشکل حکمرانی فرهنگی کشور این است که گاه در اختیار حکمرانانی قرار می‌گیرد که باورهای آنها تطابق چندانی با اهداف اصلی نظام ندارد در حالی که هدف از بنیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که فرهنگ اصیل ترویج و از نفوذ فرهنگ بیگانه ممانعت شود.

آیت الله محمدی لائینی تقویت ارتباطات فرهنگی با ملت‌ها، اقوام و مستضعفان عالم را لازم دانست و گفت: طی این ۴۰ سال هر حکمرانی به آمریکا تکیه کرد رفتنی شد و آن‌هایی که به ایران اعتماد و تکیه کردند نظیر مقاومت ماندنی شد.

وی گفت: در ارتباطات فرهنگی با دنیا، گفتمان ما می‌توانیم را صادر کنیم و صدور آن سبب می‌شود تا روزگار مستکبران سیاه شود از این رو حکمرانان فرهنگی باید اهداف و جایگاه خود را درنظر گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: باید باور کنیم که جنگ فرهنگی مهمتر از جنگ اقتصادی است از این رو دفاع فرهنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا دشمن سعی دارد بنیان فرهنگی اصیل را تخریب و سست و ما را نسبت به آینده ناامید کند.

آیت الله محمدی لائینی خواهان تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی استان شد و گفت: همچنین نیازهای به کاغذ را باید از کارخانه‌های داخلی از جمله مازندران تأمین کرد.

کد خبر 5376820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha