۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۰

مدیرکل گمرک استان زنجان:

۴۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از زنجان انجام شده است

۴۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از زنجان انجام شده است

زنجان-مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ۴۰۰ میلیون دلار صادرات کالا طی سالجاری تا ۲۹ آذرماه از استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم سید احمدی شامگاه دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان در محل استانداری زنجان، صادرات کالا از استان زنجان طی سالجاری را خوب اعلام کرد و گفت: ۷۵ درصد صادرات این استان به کشورهای همسایه است و در استان زنجان رتبه اول صادرات با ۷۶ درصد مربوط به شرکت‌های سرب و روی است.

وی با بیان اینکه ترکیه ۶۰ درصد صادرات کالا از استان را دارد، اظهار کرد: صادرات این استان از ۲۶۵ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۲۷۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید که ۲۳‬ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در صادرات استان زنجان از نظر وزنی هم رکورد جدیدی ثبت شده و تا ۲۹ آذرماه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شده است.

احمدی به واردات کالا به استان طی سالجاری اشاره کرد و ابراز داشت: میزان واردات از ۲۵۲ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۴۱۱ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید و از نظر وزنی هم در سال گذشته رکورد خوبی بین گمرک‌های خشکی و زمینی در کشور رخ داد.

وی با بیان اینکه ورود موقت از سال ۹۴ شروع شده است، افزود: ورود موقت از ۱۶ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۷۵ میلیون دلار در سال ۹۹ رسیده است و در ورود موقت هم رکورد جدیدی داریم.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه از نظر دلاری بالای ۹۰ میلیون دلار هستیم، یادآورشد: گمرک استان هم از نظر درآمدی هم از ۱۱۷ در سال ۹۵ به ۲۲۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسیده است.

احمدی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ کامیون ترخیص شده و در مدت یک ماه آینده همه کامیون‌های موجود درگمرک ترخیص می‌شوند.

کد خبر 5380589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha