۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶

در سفر هیئت دولت؛

ایجاد راه آهن شیراز - بوشهر قطعی شده است

ایجاد راه آهن شیراز - بوشهر قطعی شده است

شیراز - استاندار فارس گفت:راه آهن شیراز - بوشهر در سفر رئیس جمهور به فارس قطعی شده و اخیرا نیز توافقنامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار بوشهر امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در آئین نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام آیت‌الله حائری شیرازی، ضمن قدردانی از این حرکت ارزشمند وزیر راه و شهرسازی در این نامگذاری ابراز امیدواری کرد که این مهم الگویی باشد برای همه ما تا بتوانیم همواره نام چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، دینی و اعتقادی کشور نه براساس تشریفات که در واقعیت به عنوان الگوهای زندگی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مکرراً باید یادآوری کرد که الگوهای ما چه انسان‌های بزرگ و شریفی بوده‌اند، ادامه داد: ٨٠ سال طول کشید که فارس به شبکه راه آهن کشور متصل شود و حق نداریم ٨٠ سال هم برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر زمان را سپری کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: تا استان فارسی‌ها در وزارت راه و شهرسازی بر سر کار هستند باید ماجرای عقب ماندگی استان در بحث راه، راه آهن و فرودگاه را حل کنیم.

او ضمن یادآوری اینکه برنامه راه آهن شیراز بوشهر در سفر رئیس جمهور به این ۲ استان، قطعی شده است، گفت: تاکنون دو جلسه جدی با وزرای نفت و راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور برگزار شده و اخیراً نیز توافقنامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار بوشهر امضا شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه راه آهن شیراز، لار به بندرعباس و شیراز گل به گهر نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این شرایط که بالاترین مرگ ناشی از تصادفات را در فارس داریم قطعاً هیچ راهی بهتر از تقویت راه آهن و انتقال ریلی هم برای مسافر و بار وجود ندارد.

ایمانیه با بیان اینکه راهی ایمن تر و ارزان‌تر از خطوط ریلی وجود ندارد، عنوان کرد: در تلاشیم که سرعت انتقال مسافر از طریق قطار شیراز به اصفهان افزایش یابد و برای این کار، دنبال سرمایه گذار هستیم.

کد خبر 5381050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha