۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان:

۹۴.۹درصد مردم لرستان باسواد هستند/ارائه آموزش به ۷۰۰۰نفر طی امسال

۹۴.۹درصد مردم لرستان باسواد هستند/ارائه آموزش به ۷۰۰۰نفر طی امسال

خرم‌آباد- معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در این استان ۹۴.۹ درصد است، گفت: طی سال جاری۷۰۴۷ نفر را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جودکی امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه هفتم دی ماه مصادف با سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی است، اظهار داشت: برنامه‌های حوزه سوادآموزی لرستان در ۲۳ منطقه آموزش و پرورش این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۲۵ آموزش دهنده و ۶۷۳ معلم با مجموعه سوادآموزی همکار می‌کنند، تصریح کرد: در مجموع ۳۶۹۸ آموزش دهنده در سراسر استان با ما همکاری دارند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال از سوی معاونت سوادآموزی برگزار می‌شود، افزود: ۶ هزار نفر در دوره سوادآموزی، ۲۴۰۰ نفر در دوره تحکیم و ۲۵۰۰ نفر در دوره انتقال و در مجموع ۱۰۹۰۰ نفر تحت پوشش آموزش‌های ما قرار می‌گیرد.

جودکی یادآور شد: طی امسال و تا کنون ۷۰۴۷ نفر را تحت پوشش آموزش‌های خود برده‌ایم و پیش بینی می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده سهمیه ابلاغی را به طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما ۱۰ تا ۴۹ سال است، تصریح کرد: براساس آخرین برآوردها ۹۴.۹ درصد مردم استان با سواد هستند که عدد قابل قبولی است؛ البته این میزان در کشور ۹۶.۶ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار دوره‌های ثابتی که از سوی این معاونت برگزار می‌شود، ۲۰ مرکز یادگیری محلی در سطح استان داریم، یادآور شد: ۱۳۲۶ نفر را در این مراکز تحت پوشش آموزش‌های خود قرار داده‌ایم که افراد در این مراکز علاوه بر آموزش‌های سوادآموزی، مهارت‌های مختلف اجتماعی و حقوق شهروندی را هم یاد می‌گیرند.

جودکی اظهار داشت: شهرستان خرم آباد با ۹۷.۲۵ درصد، بالاترین نرخ باسوادی را در سطح استان دارد.

وی همچنین به مسئله استخدامی‌ها اشاره کرد و گفت: در تیرماه ۱۳۹۹ و مردادماه ۱۴۰۰ دو آزمون استخدامی جذب معلم از افراد واجد شرایط گرفتیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۳۴۲۱ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۸۶۴ نفر قبول شدند، این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند و پس از گذراندن دوره پودمانی یک ساله وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شوند و به عنوان معلم ابتدایی به کار گرفته می‌شوند.

کد خبر 5381718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha