۴ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲

مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد؛

۱۹۷ هزار نفر متقاضی کارت هوشمند در انتظار صدور کارت ملی

۱۹۷ هزار نفر متقاضی کارت هوشمند در انتظار صدور کارت ملی

اردبیل - مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: تقاضای ۱۹۷ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند در پشت چاپخانه‌های دولتی در انتظار ارسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام رسولی عصر شنبه در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال در اردبیل اظهار کرد: ثبت وفات و ولادت در استان اردبیل به موقع انجام می‌شود و ۹۹ درصد ثبت اطلاعات در مهلت قانونی در بیمارستان‌ها و مراکز آرامستان‌ها به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در بحث ولادت جایگاه ۱۶ و فوت نیز جایگاه ۱۵ کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل جایگاه استان اردبیل را در بحث طلاق ششم و بحث ازدواج چهاردهم اعلام کرد و گفت: بیشترین ولادت در استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد که به ازای هر مادر ۳ کودک در شناسنامه‌ها به ثبت رسیده است.

رسولی افزود: در استان اردبیل به ازای هر مادر ۱.۶ دهم کودک وجود دارد که وضعیت ولادت در این استان بدتر از سایر استان‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیرترین استان‌های کشور گلستان، مازندران و اردبیل هستند که در جایگاه‌های پایین‌تری قرار دارند.

رسولی با بیان اینکه از یک میلیون و ۴۸ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند تاکنون برای ۷۹۱ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر و تحویل داده شده است، اضافه کرد: ۹۹۷ هزار و ۶۴۱ نفر در استان فرم دریافت کارت ملی هوشمند را تکمیل و مراحل ثبت‌نام را انجام دادند و تاکنون برای ۷۵.۵ درصد کارت ملی نیز صادر شده است.

وی بیان کرد: برای ۸۷۲ نفر کارت ملی هوشمند صادر اما برای دریافت آن مراجعه نکردند که کارت آنها در ادارات ثبت احوال موجود است.

رسولی ادامه داد: ۱۹۷ هزار متقاضی کارت ملی هوشمند در نوبت چاپ کارت خود هستند که اخیراً با عقد قرارداد چاپخانه دولتی، سازمان برنامه و بودجه و ثبت احوال قرار شده تأمین اعتبار مورد نیاز مشکلات رفع و هر چه سریع‌تر چاپ کارت ملی به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تا آخر امسال ۵۰ درصد متقاضیان کارت ملی هوشمند خود را دریافت خواهند کرد و برای ۵۰ درصد مابقی نیز در ۳ ماهه اول سال آینده اقدامات مؤثر در چاپ و تحویل کارت ملی انجام خواهد شد.

رسولی دلیل تأخیر در صدور کارت ملی هوشمند و چاپ آن را عدم تأمین اعتبار مورد نیاز اعلام کرد و گفت: البته تحریم‌ها نیز در این موضوع تأثیرگذار بودند.

وی فعالیت ۱۶ اداره و ۱۴ نمایندگی ثبت احوال را در استان یادآور شد و تصریح کرد: ۶۸ دفتر پیشخوان نیز با ادارات ثبت احوال همکاری داشته و خدماتی را به هموطنان ارائه می‌کنند.

رسولی گفت: افرادی که کارت ملی و یا شناسنامه خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان درخواست فقدان و صدور مجدد کارت ملی هوشمند و شناسنامه را ارائه کنند.

وی افزود: با تکمیل آرشیو الکترونیکی دیگر نیازی به مراجعه در محل تولد نیست و از هر استان می‌توان با وارد شدن به سامانه و ثبت شماره ملی خدمات ثبت احوال را دریافت کرده و از آن بهره‌مند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خاطر نشان کرد: به هیچ وجه ثبت احوال در افزایش یا کاهش سن افراد دخیل نیست بلکه با حکم دادگاه این کار انجام می‌شود اما در حذف پیشوند و پسوند نام و نام خانوادگی افراد و مراجعین ما می‌توانیم خدماتی را طبق قانون ارائه کنیم.

کد خبر 5383878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha