۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی:

دفاتر ثبت اسناد به مردم مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند

دفاتر ثبت اسناد به مردم مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند

بجنورد- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی گفت: دفاتر ثبت اسناد علاوه بر امور جاری به ارباب رجوعان مشاوره رایگان حقوقی می‌دهند لذا مردم می‌توانند از این دفاتر مشورت بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی قجری ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون ۶۱ دفتر ثبت اسناد رسمی در خراسان شمالی فعال هستند که به طور میانگین در هر دفتر ۳ تا ۵ نفر مشغول به کار هستند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی ادامه داد: این دفاتر علاوه بر امور جاری به ارباب رجوعان مشاوره رایگان حقوقی می‌دهند لذا مردم می‌توانند به جای صرف هزینه‌های بالا برای گرفتن مشاوره از وکلا، از این دفاتر مشورت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه افزایش ثبت رسمی اسناد موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری می‌شود، افزود: امکان ثبت رسمی اجاره نامه با هزینه بسیار کمتر از بنگاه‌های املاک در این دفاتر میسر است؛ ضمن اینکه اعتبار آن از قولنامه‌ها بیشتر خواهد بود.

قجری بیان داشت: طی سال جاری هیچ شکایتی از دفاتر خراسان شمالی به ثبت نرسیده؛ با این حال ممکن است عده‌ای متخلف در هر صنف وجود داشته باشند.

رئیس کانون سردفتران ثبت اسناد خراسان شمالی بیان داشت: هر شهروندی که می‌خواهد خودرو و یا ملکی را معامله کند حتماً قبل از واریز وجه و امضای قولنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند تا با استعلام وضعیت جنس مورد معامله مشخص شود.

کد خبر 5384758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha