۵ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت عنوان کرد؛

ایران جزو کشورهای با بالاترین درصد واکسیناسیون کرونا در جهان

ایران جزو کشورهای با بالاترین درصد واکسیناسیون کرونا در جهان

مشهد - مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران توانست در شرایطی سخت جزو کشورهای با بالاترین درصد واکسیناسیون کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین نیکنام در حاشیه نشست شورای بین‌الملل کلان منطقه ۹ کشور اظهار کرد: ایران از جایگاه ویژه‌ای در سطح دنیا در خصوص واکسیناسیون کرونا برخوردار است و توانسته‌ایم در سخت‌ترین شرایط جزو کشورهایی باشیم که بالاترین درصد واکسیناسیون کرونا را در جهان دارند.

وی ادامه داد: در حوزه بین‌المللی‌سازی مواردی همچون مباحث گردشگری سلامت، همکاری فی ما بین در شرایط خاص کرونا و توسعه تکنولوژی خاص واکسن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خوشبختانه ایران در حوزه علمی کرونا در موضوعات مختلف از جمله واکسیناسیون آن از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و توانسته‌ایم در سخت‌ترین شرایط جزو کشورهایی باشیم که بالاترین درصد واکسیناسیون را در جهان دارند.

وی با بیان این‌که کارگاه توسعه بین‌المللی‌سازی حوزه سلامت با حضور مسئولان دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ در بهار ۱۴۰۱ و پس از پایان ماه مبارک رمضان در مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: میزبان این برنامه ۳ روزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود، مجموعه‌ای که میزبانی شایسته‌ای در تمامی رویدادهای دانشگاهی داشته است.

نیکنام افزود: در این کارگاه تخصصی قصد داریم سیاست بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها را با قوت دنبال کنیم که تا حد امکان ظرفیت کشورمان را به دیگر کشورها معرفی کرده و شاهد پیشرفت و ارتقای بیش از پیش در بحث رتبه‌بندی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های بهداشت و درمان، گام‌های ثمربخشی در سال‌های اخیر برداشته شده و توانسته‌ایم به جز مردم ایران به مردم دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه و منطقه خدماتی شایسته و درخورشان ارائه کنیم.

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت، ددرمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که ایران در حوزه‌های مختلف سلامت پیشگام بوده و توانسته در حوزه‌هایی همچون ریشه‌کنی فلج اطفال جزو سرآمدان دنیا باشد، بیان کرد: معتقدیم با توان بالایی که در پزشکان نخبه ایرانی وجود دارد می‌توانیم بر کرونا نیز غلبه کنیم که البته شرط نخست آن همکاری همه جانبه مردم با خادمان حوزه سلامت بوده است.

کد خبر 5384841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha