۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

رئیس اداره منابع آب گرمی خبر داد؛

اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌های گرمی و انگوت

اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌های گرمی و انگوت

گرمی- رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت از اخذ سند مالکیت برای ۳۵۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های حوزه مدیریتی اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بدرزاده صبح پنجشنبه در بازدید از تأسیسات منابع آب گرمی و انگوت اظهار کرد: تعداد ۹ رشته رودخانه دائمی و فصلی جمعاً به طول ۳۹۰ کیلومتر در حوزه مدیریتی منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: به منظور اعمال حاکمیت دولت بر اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای اراضی بستر تمامی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عرصه و اعیان تمامی تأسیسات آبی به منظور اخذ سند تک برگی به عمل آمده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: با اجرای طرح ساماندهی به میزان ۲ کیلومتر در طول رودخانه مرزی بالهارود بلغارچای به مساحت ۶ هکتار از خاک کشور جمهوری اسلامی ایران که در سالیان گذشته به واسطه طغیان رودخانه مرزی از خاک کشور عزیزمان جدا شده بود، بازپس‌گیری شد.

بدرزاده افزود: در راستای حفاظت کمی و کیفی از رودخانه‌های شهرستان در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری به میزان ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها که در سال‌های گذشته تحت تصرف قرار داشت، آزادسازی و اعاده به وضع سابق شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی خاطر نشان کرد: به همت همکاران عملیاتی و گروه گشت و بازرسی این واحد در جریان سال‌جاری تعداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز پر شد.

بدرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت غیرمجاز ۱۴۶ هزار متر مکعب آب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب‌های زیرزمینی در ۹ ماهه گذشته تعداد ۱۳ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز شهرستان‌های گرمی و انگوت نصب شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت ادامه داد: در راستای سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مبنی بر نصب ابزارهای اندازه‌گیری بر روی چاه‌ها، تمامی چاه‌های شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‌شوند.

کد خبر 5387862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha