۱۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۵

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد؛

تزریق یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل – سرچم

تزریق یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل – سرچم

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده تلاش می‌کنیم تا یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی را برای تکمیل محور اردبیل – سرچم فراهم کنیم.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا یک ماه آینده برای قطعه ۵ و ۶ باقیمانده محور اردبیل – سرچم پیمانکار مشخص شده تا در سخت‌ترین قطعه که شامل تونل‌ها و پل‌هاست کار اجرایی با تلاش پیمانکاران مجرب آغاز شود.

وی با قدردانی از سفرهای متعدد معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با همکاری بنیاد مسکن و یا پیمانکاران توانمند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر بخش‌های باقیمانده محور ۴ خطه اردبیل – سرچم به پیمان رفته و امکان اجرای قطعات مختلف با تلاش مؤثر و تأمین اعتبار مناسب فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در سال آینده ۶۰ کیلومتر این مسیر با اقدامات مؤثر پیمانکاران آماده بهره‌برداری شود که برای تکمیل این میزان ۴ خطه در محور اردبیل – سرچم به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نیکزاد افزود: از محل نفت، تهاتر، قیر و ماده ۵۶ با پیگیری‌های هفتگی نمایندگان استان در مجلس و اعتبارات ملی بودجه سال آینده سعی خواهیم کرد تا یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای محور اردبیل – سرچم تأمین کنیم.

وی در مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن اردبیل – میانه خاطر نشان کرد: ۱۰۰ کیلومتر از طرفین مسیر تاکنون ریل‌گذاری شده و ۷۵ کیلومتر باقیمانده نیز به سرعت در مرحله ریل‌گذاری است.

نیکزاد پیشرفت عملیات زیرسازی و ایستگاه‌های راه آهن اردبیل را تا ۹۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی بر این است تا در اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اتفاقی که در این سفر و بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی اتفاق افتاد حضور معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود تا به محض تحویل این پروژه به راه آهن، زمینه اجرایی شدن بخش‌های مختلف فنی و ایستگاه‌ها فراهم آید.

نیکزاد بیان کرد: امروز ۵ معاون وزیر راه و شهرسازی میهمان استان اردبیل بود که در بخش‌های مختلف فرودگاهی، راه‌های ارتباطی، راه آهن، بازآفرینی شهری و دیگر طرح‌های اجرایی بازدیدها و مصوباتی را شاهد بودیم که قطعاً در سال‌جاری پیگیری لازم برای تخصیص منابع را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از تأمین ۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی شهری در پارس‌آباد و خلخال خبر داد و گفت: در کنار طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل و مشگین‌شهر، مقرر شد از محل قیر برای طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه منابع مورد نظر اختصاص پیدا کند.

کد خبر 5389728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha