۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

توجه به کتابخوانی و توسعه فضای مطالعه نیاز اهالی فرهنگ گیلان است

توجه به کتابخوانی و توسعه فضای مطالعه نیاز اهالی فرهنگ گیلان است

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مطالعه رشد جامعه را به دنبال دارد، گفت: توجه به کتابخوانی و توسعه فضای مطالعه نیاز اهالی فرهنگ گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر ضرورت مشارکت و کمک همه سازمان‌ها و نهادها به کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: استان گیلان پیشینه خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد به طوری که در این حوزه فاصله زیادی با سایر استان‌ها داشته و رتبه بالایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه ویژه به امر کتابخوانی و توسعه فضای مطالعاتی در استان نیاز اهالی فرهنگ است، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی منجر به رشد آگاهی جامعه شده که موجبات کاهش جرایم و آسیب‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به آمادگی استاندار گیلان جهت ترویج و توسعه کتابخوانی در استان تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به ارتقا معنوی جامعه کمک می‌کند.

ثقتی با بیان اینکه ساختمان کتابخانه مرکزی رشت نگین انگشتری این شهر است افزود: عدم بازگشایی این کتابخانه پس از افتتاح سیمای این ساختمان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده و این موضوع عملکرد نهاد کتابخانه ها را زیر سوال می‌برد.

وی با بیان اینکه عدم بازگشایی کتابخانه مرکزی رشت تنها به دلیل کمبود اعتبارات نیست و اختلافات بین برخی سازمان‌ها تکمیل این پروژه را به تعویق انداخته است ادامه داد: تعامل بین سازمانی اصلی‌ترین نیاز برای راه‌اندازی ساختمان کتابخانه مرکزی رشت است که انتظار می‌رود با دستور استاندار و همکاری شهرداری موانع موجود برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بازگشایی تالار مرکزی شهر رشت در آینده‌ای نزدیک عنوان داشت: افزایش تعاملات بین سازمانی مشکلات پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی شهر رشت را رفع می‌کند.

کد خبر 5390509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha