۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان:

۳۶۰واحد سهم میامی از طرح جهش مسکن/ ۳۱۸ واحد پرونده تشکیل شد

۳۶۰واحد سهم میامی از طرح جهش مسکن/ ۳۱۸ واحد پرونده تشکیل شد

میامی- مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه ۳۶۰ واحد از طرح جهش مسکن به میامی اختصاص داده‌شده است، گفت: تاکنون برای ۳۱۸ واحد پرونده تشکیل‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فلاحی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری میامی به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه سهمیه استان سمنان در طرح جهش مسکن قسمت روستایی یک هزار و ۲۰۰ و احد است، ابراز داشت: از این تعداد ۳۶۰ واحد سهمیه به میامی اختصاص داده‌شده که ۳۲ درصد اعتبارات استان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه امکان ارتقا سهمیه جهش مسکن نیز وجود دارد، افزود: از این تعداد در شهرستان میامی برای ۳۱۸و احد پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شدند و ۲۳۷ عقد قرارداد شده و کار در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه در کنار همین جهش مسکن، مسکن محرومان نیز با تسهیلات طرح ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد سه سال تنفس و ۱۲ سال تقسیط در دست اقدام است، ابراز داشت: سهم میامی ۳۸۲ واحد است که ۴۷ درصد اعتبارت کل استان را شامل می‌شود.

فلاحی بابیان اینکه در طرح مسکن محرومان کار ساخت ۶۸ واحد برای شهرستان میامی تاکنون به اتمام رسیده است، تصریح کرد: چهار میلیارد ۳۹۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای این طرح پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه برای اقشار کم درآمد ساکن دائم روستا نیز ۷۱۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد اعتبارات کل استان به میامی اختصاص داده‌شده است، افزود: در این طرح نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه در طرح تفاهم‌نامه با بهزیستی و کمیته امداد ۱۰و احد مربوط به شهرستان میامی با ۵۰ درصد اعتبارات کل استان است، ابراز داشت: این طرح نیز با ۱۰۰ میلیون تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در حال انجام است.

فلاحی بابیان اینکه سهم شهرستان میامی از مسکن دو معلول ۱۶ واحد معادل ۴۳ درصد اعتبارت است، تصریح کرد: برای این طرح نیز ۱۰۰ میلیون تسهیلات با ۸۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه در حوادث سیل و رانش دو سال گذشته ۹۳۱ مورد واحد مسکونی روستایی در کل استان دچار آسیب شد، افزود: در شهرستان میامی این تعداد ۶۳۱ مورد بود که ۱۰۶ مورد رانش و مابقی سیل را شامل می‌شود که با ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض کار ساخت ۳۱۶ واحد در این شهرستان به اتمام رسیده است.

کد خبر 5391255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha