۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

امام جمعه موقت نمین:

مسئولان دولتی امانتداری و راستگویی را میزان قرار دهند

مسئولان دولتی امانتداری و راستگویی را میزان قرار دهند

نمین- امام جمعه موقت شهرستان نمین به وفای به عهد و پیمان اشاره کرد و گفت: مسئولان دولتی باید امانت داری و راستگویی را میزان قرار داده و نسبت به عهد و پیمانی که بسته‌اند امین و پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ولی نظرپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: عمل به عهد و پایبندی بر قول یکی از اصلی‌ترین معیارهای سنجش دولت‌ها در میزان تقویت اعتماد فی مابین ملت و دولت است که این اعتماد باید دو طرفه بوده و هرگز در پی تحقق خواسته‌های فردی و خصوصی نباید عایدات یک ملت را نادیده گرفت.

وی افزود: اصل پیام انقلاب این است که مردم را نجات دهد و یکی از دست‌آوردهای بزرگ این انقلاب این است که به کسی نمی‌گویند چرا دین داری می‌کنید ما باید قدر این نعمت‌ها و دست آوردها را بدانیم

خطیب جمعه نمین به مشکلات جامعه اشاره و بیان کرد: سختی و مشکلات وجود دارند ملت باید این سختی‌ها را تحمل کنند و مسئولین نیز در تلاش باشند مشکلات جامعه را حل کنند چرا که وظیفه ما خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام نظرپور همچنین به سیره ناب اهل بیت (ع) اشاره و تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) در آخرین ساعت‌های وداع به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که ۳ چیز را در زندگی هیچ وقت نداشتیم در طول زندگی مشترک هرگز به تو دروغ نگفتم و خیانت نکرده‌ام و هیچگاه با تو مخالفت ننموده‌ام.

وی ادامه داد: زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دهید در زندگی امانت دار و راستگو باشید و در انتخاب دوست و همسر به این موارد دقت کنید تا در زندگی دچار مشکل نشوید.

امام جمعه موقت شهرستان نمین یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب را گرامی داشت و افزود: بعد از گذشت ۸ سال از دفاع مقدس هنوز هم مادران شهدا، چشم به راه فرزندان خود هستند در دعا و کارهای خیر پیامبر (ع) و شهدا را شریک قرار دهیم چرا که اینها راه را برای ما هموار کرده‌اند تا پیشرفت‌های معنوی، علمی و هسته‌ای داشته باشیم.

وی به قیام «نیارق» اشاره و اظهار کرد: در روستای «نیارق» قبل از سال ۵۷ مردم جان و خون خود را تقدیم انقلاب کردند این حرکت‌های الهی سختی‌ها و هزینه‌هایی دارد مردم و مسئولین باید نسبت به این خون‌ها امانت دار باشند.

کد خبر 5394098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha