۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

استاندار سیستان و بلوچستان:

اداره آب و فاضلاب با تمامی امکانات و تجهیزات در زرآباد مستقر شود

 اداره آب و فاضلاب با تمامی امکانات و تجهیزات در زرآباد مستقر شود

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اداره آب و فاضلاب با تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در شهر زرآباد واقع در جنوب استان مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست اختصاصی بررسی مشکلات شهرستان‌های «زرآباد» و «لاشار» اظهار داشت: با تأمین زمین توسط فرمانداری؛ مجتمع دادگستری، بهزیستی، تأمین اجتماعی، ثبت اسناد و املاک، هلال احمر و راه و شهرسازی در شهرستان لاشار مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث پایگاه هلال احمر لاشار اختصاص یافت خاطرنشان کرد: این پایگاه تا پایان سال تجهیز و آماده بهره‌برداری می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مرکز مدیریت جامع سلامت لاشار نیز بایستی مستقل شود.

وی بیان کرد: با توجه به موافقت ضمنی وزیر نیرو در سفر به استان برای تأمین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به پروژه‌های اولویت‌دار، پروژه‌های این ۲ شهرستان برای بهره مندی از این محل معرفی شود.
مدرس خیابانی تصریح کرد: شرکت ارتباطات و فناوری استان پیگیری لازم جهت استقرار سایت ایرانسل در مناطق فاقد آنتن دهی شهرستان‌های زرآباد و لاشار را انجام دهد.

وی همچنین بر ساخت ناحیه صنعتی در شهرستان‌های زرآباد و لاشار، آغاز پروژه‌های راهسازی هبودان در شهرستان لاشار، پیگیری فرمانداری لاشار مبنی بر احداث دو کارخانه کارتن سازی و کارخانه رب گوجه فرنگی از سوی بخش خصوصی و تأمین زمین و اعتبار لازم به منظور احداث ۲ زمین چمن در ۲ روستا از شهرستان‌های لاشار و زرآباد تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین شبانه روزی شدن درمانگاه‌های شهرستان زرآباد تا دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و استقرار شبکه بهداشت و درمان، اداره آموزش و پرورش و بنیاد مسکن این شهرستان را خواستار شد.

وی همچنین گفت: مجوز فعالیت برای لنج‌های فاقد مجوز در دستور کار شیلات استان قرارگیرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نسبت به ساخت مرکز آموزش صنایع دستی در زرآباد تا فروردین ۱۴۰۱ اقدام کند.

وی با تاکید مجدد بر رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان‌های زرآباد و لاشار گفت: استقرار دکل اپراتور در محل بندر شهید رضایی زرآباد، گمرک بندر شهید رضایی و تعیین حریم دریایی هرچه زودتر بایستی به نتیجه برسد.

کد خبر 5398953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha