۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

سایت ساز چیست و مناسب چه کسانی است؟

سایت ساز چیست و مناسب چه کسانی است؟

در ادامه با هم مزایا و معایبسایت سازها و سایت های آماده را بررسی می‌کنیم تا به راحتی بتوانید انتخاب مناسب ، متناسب با شرایط خود انجام دهید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر در حال مطالعه این مقاله هستید به احتمال زیاد تمایل دارید کسب و کار خود را آنلاین کنید و به دنبال ساده‌ترین راه هستید. یا اینکه هنوز نتوانسته‌اید به شرکت‌های طراحی سایت اعتماد کنید و یا اینکه می‌خواهید برای داشتن سایت از ارزان‌ترین روش استفاده کنید و یا ده‌ها دلیل دیگر. به هر حال به آموزش صحیحی راهنمایی شده‌اید و از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

چرا افراد به سمت سایت‌سازها متمایل می‌شوند؟

اگر بخواهیم به مزیت‌های بارز سایت ساز ها اشاره کنیم باید بگوییم که سادگی کار با آنها و هزینه‌ی کمتر موجب جذب افراد به سمت سایت‌سازها می‌شوند. همانطور که می‌دانید طراحی سایت اختصاصی هزینه‌های بالایی دارد. علاوه بر این گاهاً یافتن شرکتی مناسب برای طراحی سایت برای افراد سخت است و به راحتی نمی‌توانند به شرکت‌ها اعتماد نمایند. زیرا گاهاً برخی از شرکت‌ها به دلیل عدم تعهد پشتیبانی پس از طراحی این ترس را در افراد به وجود می‌آوردند که پس از اتمام طراحی سایت دیگر اثری از طراح و شرکت طراحی نخواهند یافت و هزینه و زمان آنها به هدر خواهد رفت. از این رو ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگری مانند سایت‌ساز ها و خرید سایت آماده کمک بگیرند. گفتیم سایت آماده. قطعاً این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که سایت ساز مناسب است یا سایت آماده؟

در ادامه با هم مزایا و معایب هر دو را بررسی می‌کنیم تا به راحتی بتوانید انتخاب مناسب، متناسب با شرایط خود انجام دهید.

سایت ساز چیست؟

سایت ساز یک سیستم آنلاین است که توسط شرکت‌های مختلف به صورت اختصاصی طراحی می‌شود و افراد در کمترین زمان ممکن می‌توانند صاحب سایت شوند.

مزایای استفاده از سایت‌سازها چیست؟

راه اندازی سریع:

معمولاً با استفاده از سایت‌سازها در عرض چند دقیقه می‌توانید سایت خود را راه اندازی نمایید. چون معمولاً المان‌های آماده و یا قالب‌های آماده هستند و بسیار سریع بر روی یک دامنه موقت راه‌اندازی می‌شوند.

عدم نیاز به صرف زمان بالا:

همانطور که گفته شد با توجه به اینکه از المان‌های آماده استفاده می‌کنید و هیچ کدنویسی در کار نیست در این صورت سایت شما در کمترین زمان آماده می‌شود.

هزینه کمتر راه‌اندازی:

زمانی که طراحی سایت اختصاصی انجام می‌شود، باید برای سایت یک cms و یا همان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی شود و این مورد موجب افزایش هزینه راه‌اندازی می‌شود. ولی هنگامی که از سایت‌سازها استفاده می‌کنید این طور نیست و قطعاً هزینه کمتری خواهد داشت.

دانشی کافی در زمینه وب نیاز ندارید:

در صورتی که آشنایی اولیه با فضای اینترنت دارید همین مورد برای کار با سایت‌سازها کافی خواهد بود.

معایب استفاده از سایت سازها چیست؟

شخصی سازی سخت‌تر است و امکانات اختصاصی در آن وجود ندارد:

در برخی از سایت‌سازها این امکان وجود ندارد که شما بتوانید گرافیک دلخواه را روی سایت خود پیاده سازی نمایید. زیر معمولاً محدودیت‌های بالایی در آنها وجود دارد. برخی از سایت‌سازها حتی این امکان را به شما نمی‌دهند که منو سایت را تغییر دهید. در واقع می‌توان گفت در سایت سازها قالب سایت‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که بسیاری از بخش‌ها به راحتی قابل تغییر نیستند و دست شما خیلی باز نیست که گرافیک و امکانات دلخواهتان را به آن اضافه کنید. وقتی شما با سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس کار می‌کنید می‌دانید که با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید امکاناتی را که در آن تعبیه نشده‌اند را به سایت بیفزایید ولی در سایت‌سازها این طور نیست و شما محدود خواهید بود.

به راحتی سئو پذیر نیستند:

سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و ترفندها و استاندارهای موتورهای جستجو از جمله گوگل است که با استفاده از آنها می‌توان سایت را در رتبه‌ها برتر قرار داد. در این بین مهم نیست که سایت با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده باشد، چون معیارهای موتورهای جستجو برای تمامی زبان‌ها یکسان است. ولی معمولاً در سایت‌سازها بسیاری از اصول سئو قابل پیاده‌سازی نیستند چون محدودیت‌های زیادی در صفحات سایت وجود دارد و به راحتی نمی‌توان روی سئو داخلی کار نمود و از آنجایی که ۸۰ درصد سئو همان سئو داخلی است از این رو سایت‌سازها به راحتی سئو پذیر نیستند و همین مورد باید دلیلی باشد برای اینکه شما از سایت‌سازها استفاده نکنید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر تمایل داشته باشیم با هزینه‌ی کمتر سایت داشته باشیم ولی از سایت سازهای آماده استفاده نکنیم باید چه کنیم؟

پیشنهاد ما این است که از سایت‌های آماده استفاده کنید. این سایت‌ها از سایت‌سازها بهتر هستند. در ادامه در رابطه با مزایا و معایب آنها صحبت خواهیم نمود.

سایت آماده چیست؟

سایت‌های آماده با سایت‌سازها فرق دارند. این نوع سایت‌ها توسط طراح وب‌سایت و یا شرکت طراحی می‌شوند و آماده هستند و نیازی به چیدن المان‌ها کنار یکدیگر ندارید. البته سایت‌های آماده می‌توانند دو نوع باشند:

۱- به این صورت هستند که از قالب‌های موجود در اینترنت استفاده می‌شود و این قالب‌ها فارسی سازی می‌شوند و با نصب چند افزونه و قرار دادن برخی امکانات در آنها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

۲- از صفر تا صد توسط طراح سایت طراحی می‌شوند.

مزایای استفاده از سایت آماده چیست؟

با خرید سایت آماده مزایای زیر را به دست می‌آورید:

راه‌اندازی سریع:

معمولاً راه‌اندازی سایت با استفاده از سایت‌های آماده ۲۴ ساعته است. در این نوع سایت‌ها نیازی نیست شما کاری انجام دهید. زیرا معمولاً تمامی مراحل راه‌اندازی سایت توسط شرکت ارائه دهنده انجام می‌شود.

هزینه کمتر:

با خرید سایت آماده هزینه بالایی برای داشتن سایت پرداخت نخواهید کرد. در واقع با پرداخت هزینه مناسب سایتی خواهید داشت که امکانات خوبی را برای کسب و کار آنلاین شما رقم خواهد زد.

سادگی در اعمال تغییرات و زیباسازی قالب:

در سایت‌های وردپرسی معمولاً این امکان وجود دارد که با استفاده از افزونه المنتور صفحات دلخواه خود را بسازید. نیازی به هیچ گونه برنامه نویسی نخواهد بود و با استفاده از المان‌های آماده این امکان برای شما وجود خواهد داشت. پس شما به راحتی می‌توانید سایت را شخصی سازی کنید. حتی اگر تمایل داشته باشید که برخی از بخش‌ها به صورت اختصاصی طراحی شوند این مورد امکان پذیر است.

بهترین گزینه قبل از طراحی سایت:

یکی از مزایای بسیار خوبی که سایت‌های آماده دارند این است که محدودیت‌های سایت سازها را ندارند و شما به راحتی می‌توانید منوها و هدر و رنگ‌بندی، تصاویر و بخش‌های مختلف را تغییر دهید و از طرفی هم هزینه‌ی بالای طراحی سایت اختصاصی را نخواهد داشت.

پشتیبانی همیشگی:

یکی از مواردی که باید به آن دقت نمایید این است که سایت آماده باید از پشتیبانی برخوردار باشد در غیر این صورت به مشکل برمی‌خورید. معمولاً شرکت‌هایی مانند سایت ساز زرین برای تمامی سایت‌های خود پشتیبانی مادام العمر ارائه می‌دهند. در این صورت دیگر نگرانی از بابت فنی نخواهید داشت.

معایب استفاده از سایت آماده چیست؟

گاهاً برخی از سایت‌های آماده افزونه‌های بالایی دارند که این مورد می‌تواند موجب کندی سایت شما شود. معمولاً بسیاری از سایت‌ها به صورت چند منظوره طراحی می‌شوند تا به عنوان سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و … مورد استفاده قرار گیرند. همین مورد موجب می‌شود سرعت سایت کاهش یابد. برای اینکه به این مشکل برنخورید از سایت‌های آماده‌ای استفاده کنید که به صورت صفر تا صد توسط شرکت طراحی سایت، طراحی شده است.

و در پایان...

در این آموزش در رابطه با سایت‌سازها و سایت‌های آماده صحبت کردیم. امیدواریم با این آموزش بتوانید انتخاب صحیحی انجام دهید. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان در زمینه طراحی سای داشتید می‌توانید با شماره ۰۹۱۰۴۳۲۶۲۲۵ تماس حاصل نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5401182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha