۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل:

مادران و همسران شهید استقامت را از ام البنین آموختند

مادران و همسران شهید استقامت را از ام البنین آموختند

اردبیل - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: مادران و همسران شهدا صبر و استقامت را در مسیر حفظ ارزش ها و ولایتمداری از ام البنین(س) یاد گرفته و در وجودشان نهادینه شده است.

یاسر شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سالروز شهادت ام البنین مادر ابوالفضل دلاور و شجاع تکریم و تجلیلی شایسته از ۳ هزار و ۳۵۱ نفر از مادران شهدا و ۸۰۵ همسر شهید را در سطح استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این اسوه‌های صبر و مقاومت به رغم سختی‌ها و مصائب سعی کردند تا از شاخص حلم و صبر زینب کبری (س) و ام البنین الگو بگیرند، خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به الهام از سیره و سلوک شهدا و مادران و همسران آنها نیاز داریم تا در جامعه بتوانیم عنوان شایسته صبر و بردباری را ترویج و توسعه دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: حضرت ام البنین با تقدیم فرزندان خود در مسیر قیام کربلا و مجاهدت در روز عاشورا در حقیقت نمایشی از تربیت شایسته فرهنگ دینی و ارزشی را به نمایش گذاشت تا همه بدانند که تبعیت از مکتب اسلام و ولایت چه آثار و ثمرات پربار و نیکی به همراه دارد.

شاهی افزود: با گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ هشت ساله و دوران شکوهمند دفاع مقدس امروز وظیفه تک تک مسئولان و آحاد جامعه است تا این مادران و همسران شهدا را مورد تکریم و تجلیل قرار دهند چرا که کار شایسته ای را هم در مسیر تربیت و تعالی فرزندان و همراهی همسران خود داشته و زمینه تربیت شایسته فرزندان این شهدا را نیز مهیا کردند.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل همواره سعی کرده تا با برنامه‌های مختلف قدردان این مجاهدت‌های خاموش اما صبورانه باشد چرا که این فرهنگ مانع از گستاخی و تعدی دشمن در سه دهه اخیر شده است.

کد خبر 5401344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha