۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۲۴

مدیرکل راهداری اردبیل:

بازگشایی محور خلخال به اسالم با تردد ایمن

بازگشایی محور خلخال به اسالم با تردد ایمن

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران استان‌های اردبیل و گیلان، محور خلخال به اسالم بازگشایی شده و تردد ایمن در آن جریان دارد.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدید غالب جوی در استان همچنان تمام ابری و همراه با بارش برف در اکثر مناطق استان است و محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم، اردبیل – سراب، اردبیل – مغان، اردبیل – مشگین‌شهر – اهر، خلخال – اسالم و خلخال – سرچم و همچنین محور رضی به گرمی با بارش برف و کولاک مقطعی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: هموطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند باید خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در محور خلخال به اسالم و پونل در محدوده گیلان به دلیل عدم دید کافی تردد به سختی انجام می‌شود و راهداران سعی دارند تا از تردد غیرضرور رانندگان جلوگیری کنند.

وثوقی افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش همکاران راهداری، کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان با برف‌روبی و نمک‌پاشی مداوم باز است ولی همچنان راه ۵۰۰ روستا مسدود اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از روز جمعه که بارش‌ها در سطح استان آغاز شده شاهد مسدود شدن ۸۰۰ راه روستایی بودیم که با تلاش راهداران، راه ۳۰۰ روستا باز شده و ۵۰۰ روستا که به صورت مکرر با برف و کولاک بسته می‌شود در چندین نوبت بعد از بازگشایی مسدود شده است.

وثوقی اضافه کرد: امیدواریم از عصر فردا با فروکش کردن بارش برف، راه این روستاها را بازگشایی کنیم تا تردد ساکنان این روستاها به انجام برسد.

وی عدم دید در ابتدای محور اردبیل – سرچم را از دیگر گزارش‌های دوربین‌های تصویری و نظارتی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به کولاک، باد شدید و یخبندانی که در روزهای آینده پیش‌بینی شده هموطنان باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر با خودروهای عمومی سفر خود را انجام دهند.

وثوقی بیان کرد: با هماهنگی پلیس راه جلوی تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ گرفته می‌شود که امیدواریم صاحبان خودرو آموزش لازم را در مورد بستن زنجیر چرخ دیده و در این امر مهارت کسب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۴۳۰ راهدار با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۴ راهدارخانه و مناطق صعب‌العبور آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند و تلاش این راهداران به صورت شبانه‌روزی در جریان است.

کد خبر 5401422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند خلخال IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      با سلام جناب اقای وثوقی عزیز مردم مظلوم خلخال بیش از دهها سال است که درمورد جاده اسالم عزیزان خود را از دست داداند و خواهان ایجاد تونل گردنه وعریض کردن جاده اسالم بهشت جاده ها هستند شما حداقل یک یادگاری واثری از مقامی که توسط همین مردم نجیب به شما عطا نمودند برای خلخال زرین بجا بگذارید و در اینده ازشمایادکنند