۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

آیت‌الله علم‌الهدی:

نسبت به انتقال انگیزه ایجاد انقلاب اسلامی کوتاهی کردیم

نسبت به انتقال انگیزه ایجاد انقلاب اسلامی کوتاهی کردیم

مشهد آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مشکل ما با دستگاه‌های تبلیغی این است که فیلم‌ها و برنامه‌ها را می‌سازند و پخش می‌کنند اما انگیزه آن مشخص نیست و دختر و پسر جوان درک نمی‌کنند که انگیزه این مبارزا

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان قوچان که به مناسبت سالروز قیام ۳۰ دی‌ماه مردم قوچان برگزار شد، با بیان این‌که قوچان شهری است که سوابق تاریخی‌اش از موقعیت خاص پرورشی و تربیت اجتماعی آن حکایت دارد، اظهار کرد: قوچان پایگاه عظیمی برای ایجاد تحول در عناصر خدمتگذار، غیور و دلاور در طول تاریخ بود.

وی به تربیت شخصیت‌های انقلابی و مبارز در شهرستان قوچان به واسطه فعالیت علمای بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: ایمان و قدرت فرهنگ مردم قوچان آنقدر قوی بود که این منطقه با وجود قرار داشتن در مرز با اتحاد جماهیر شوروی، از تلقین و تبلیغات مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها محفوظ ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جنایات رژیم ستمشاهی در مقابل مردم بی‌دفاع و انقلابی، گفت: رژیم ستمشاهی قصد داشت با کشتار بی‌رحمانه مردم مشهد در دهم دی ماه، زهر چشمی از همه کشور بگیرد تا موجب فروکش شدن حرکت‌های انقلابی بشود اما نیروهای انقلابی موفق به توسعه انقلاب شدند.

وی به قیام سی‌ام دی ماه مردم قوچان پس از کشتار رژیم ستمشاهی در مشهد اشاره و آن را تنظیم‌کننده جریان انقلاب در قوچان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز دشمن امروز با استفاده از رسانه‌های وسیع و فضای مجازی خود می‌خواهد انقلاب در اختلاف دو نظام مدیریت کشور القا کند یعنی یک حکومت و نظام شاهنشاهی مستقر بود، اختلافی به وجود آمد، مخالفان آن نظام پیروز شدند و نظام شاهنشاهی به جمهوری اسلامی تبدیل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که نباید این‌طور باشد که تنها اسمی از این جریان‌ها مطرح باشد و نسل امروز ندادن در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم، بیان کرد: متأسفانه آقا پسر و دختر خانم تحصیل کرده امروز اثری از آن روز را حس نمی‌کند و می‌گوید «از کجا معلوم نظام شاهنشاهی از نظام جمهوری اسلامی بهتر نبوده؟».

وی افزود: مشکل ما با دستگاه‌های تبلیغی این است که فیلم‌ها و برنامه‌ها را می‌سازند و پخش می‌کنند اما انگیزه آن مشخص نیست و دختر و پسر جوان درک نمی‌کنند که انگیزه این مبارزات، حمایت از دین و حمایت از اسلام بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که انقلاب تمام نشده و هنوز در میانه راه هستیم، اضافه کرد: انقلاب اسلامی اهرمی به نام «جمهوری اسلامی» به‌دست آورد تا راه خود را پیدا کند و انقلاب را به دست صاحبش برساند.

وی یادآور شد: آن روز یک عده اسلحه در دست بودند اما عرصه مبارزه امروز وسیع‌تر و مبارزه‌ای قوی‌تر شده است، مقام معظم رهبری روزی فرمودند «ما آنجا با یک افسر شهربانی و یک مأمور ساواک مبارزه می‌کردیم، الان با رئیس جمهور آمریکا مبارزه می‌کنیم».

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمن به فلسفه انقلاب اسلامی دشمنی دارد تا مانع زمینه‌سازی ظهور شود، گفت: نباید اینطور باشد که برای آباد شدن و اقتصاد بهتر، با دشمن بسازیم و همه چیزمان را از دست بدهیم.

کد خبر 5403220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha