۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷

رئیس کل دادگستری اردبیل:

بی‌برنامگی در سرمایه‌گذاری در اردبیل هیچ ثمری به همراه ندارد

بی‌برنامگی در سرمایه‌گذاری در اردبیل هیچ ثمری به همراه ندارد

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بی‌برنامگی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش صنعتی و کشاورزی هیچ ثمره و نتیجه‌ای به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضرورت حضور نمایندگان ۳ قوه را در این جلسات یادآور شد و اظهار کرد: باید اسم این شورا را شورای حاکمیت و بخش خصوصی گذاشت چرا که دستگاه قضا در کنار ۲ قوه دیگر حضور مؤثر در این جلسات در سطح ملی و استانی دارند.

وی ضرورت دوراندیشی و برنامه‌ریزی را در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از بخش خصوصی یادآور شد و تصریح کرد: ما دچار بی‌برنامگی و اقدامات غیرکارشناسی در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم در حالی که باید با دوراندیشی و تدبیری مناسب به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها رفع و زمینه یک حرکت قابل قبول در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به گلایه‌های مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران واحدهای گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: چرا باید شهرکی را در وسعت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار بسترسازی کنیم که در آن امکانات اولیه برق، آب و گاز وجود نداشته باشد و یا به تناسب توسعه واحدهای گلخانه‌ای امکان بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها فراهم نیاید.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: قطعاً این روند ورشکستگی و ناکامی را در تولید به همراه خواهد داشت در حالی که باید قاعده تلخ توجیهی را در اجرای پروژه‌ها با دید کارشناسی مورد توجه قرار داده و به سمتی حرکت کنیم تا مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از حضور سرمایه‌گذاران تمامی زیرساخت‌ها و صدور مجوزها را با تسهیل ویژه مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصلاً صحیح نیست که ما یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای ایجاد کنیم اما تنها ۸۰۰ هکتار آن آماده سرمایه‌گذاری باشد و سرمایه‌گذاران نیز مدام از نبود برق، آب، گاز و سایر زیرساخت‌ها گله‌مند باشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو نظام برنامه‌ریزی مدون جهانی را یک نظام کارشناسی، درست و عقلانی توصیف کرد و ادامه داد: باید از کارهای عجولانه، بی‌برنامگی‌ها و اقدامات غیرکارشناسی پرهیز کرده و به نوعی به تقویت نظام تولید و حمایت از سرمایه‌گذار نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی ضرورت رفع موانع پیش رو در حوزه صادرات را نیز یادآور شد و اضافه کرد: تولید نباید به صورت شانسی و اتفاقی رقم بخورد و ما در یک سال با انبوه تولید محصولی مواجه شده و در سال دیگر کمبود تولید داشته باشیم بلکه بهتر است به دور از خطا و آزمون سعی و تلاشمان بر این باشد تا به صورت علمی و کارشناسی در بخش تولید کشاورزی هدف‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو ضرورت توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی را در صدور مجوزها و انجام وظایف در ایجاد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران یادآور شد و بیان کرد: لزومی ندارد که یک سرمایه‌گذار بارها به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند و پاسخی از مدیر مربوطه دریافت نکند.

وی ادامه داد: ما اهل تحکم و تهدید نیستیم ولی تاکید ما بر این است تا دستگاه‌های اجرایی و دولتی در عمل به وظایف خود به درستی برنامه‌ریزی کرده و مردم در ادارات سرگردان ملاقات با مدیران نباشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو از استاندار اردبیل خواست تا جلسات غیرضرور را در وقت غیراداری برگزار کرده تا مدیران فرصت بیشتری برای حضور در ادارات و پاسخگویی به ارباب رجوع داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عمده مراجعین و مردم استان گله‌مند عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند در حالی که از طریق شبکه دولت می‌توان بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات مردم را پاسخگو بوده و از مراجعه مردم به ادارات کاسته شود.

کد خبر 5404595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha