۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی:

۱۱۱۴ مسافر در راه مانده اسکان داده شدند

۱۱۱۴ مسافر در راه مانده اسکان داده شدند

بیرجند-مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یک هزار و ۱۱۴ نفر از مسافران در راه مانده به علت برف و سیلاب، اسکان داده شدند.

ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بارندگی، وزش شدید باد و سیلاب را در بسیاری از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی داشتیم که در نقاط کوهستانی استان به شکل بارش برف بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۶ محور مواصلاتی اصلی و روستایی استان نیز به علت سیلاب برای ساعاتی بسته شده بود، بیان‌کرد: مکان‌هایی از جمله حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه را برای اسکان در راه ماندگان نیز در نظر گرفتیم.

میرجلیلی ادامه‌داد: سیستم گرمایشی این مکان‌ها در شهرستان‌هایی چون قاین، بیرجند، آرین شهر، مود، فردوس و نهبندان از قبل کنترل شد و بالغ بر هزار و ۱۱۴ نفر از مسافران در راه مانده به علت برف و سیلاب اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه از این هزار و ۱۱۴ نفر تعداد ۲۳۰ نفر از اتباع خارجی و سایرین نیز از هم وطنان دیگر استان‌ها بوده‌اند، گفت: ۶۰۰ نفر از افراد گرفتار در برف و یخبندان و بارش شدید باران نیز امدادرسانی شده و ۸۳ خودرو گرفتار نیز رهاسازی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از خسارت برف و سیلاب به خانه‌های روستاییان عزیز خراسان‌جنوبی نداشته‌ایم و خسارت به خانه‌های روستایی مربوط به آمار بارندگی‌های روزهای گذشته بوده است.

کد خبر 5405735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha