۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

رایزنی فرهنگی ایران خبر داد؛

سرمایه‌گذاری کلان فرهنگی آلمان در کشوری که صنعتی نیست

سرمایه‌گذاری کلان فرهنگی آلمان در کشوری که صنعتی نیست

رایزن فرهنگی ایران در آلمان می‌گوید این‌کشور در گینه نیز مانند برخی دیگر از کشورهای آفریقایی سرمایه‌گذاری‌های کلان فرهنگی کرده و دانشجویان گینه‌ای اشتیاق زیادی به ادامه تحصیل در آلمان دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه‌ترین مطلب تحلیلی ارسالی خود به مهر از سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی ژرمن‌ها در گینه گفته است. کشور گینه پیش از این، گینه کوناکری نامیده می‌شد. امروزه نیز گاه به آن گینه کوناکری می‌گویند تا از گینه بیسائو و جمهوری گینه استوایی بازشناخته شود. گینه از شمال باختری با گینه بیسائو و از شمال با سنگال و از شمال خاوری و خاور با مالی و همچنین از خاور با ساحل عاج و از جنوب خاوری با لیبریا واز جنوب با سیرالئون مرز مشترک دارد. ۸۵ درصد جمعیت حدود ۱۴ میلیونی این کشور مسلمان هستند.

جمهوری گینه دارای مواد معدنی فراوانی است. حدود یک سوم ذخایر قطعی بوکسیت (ماده اولیه آلومینیم) دنیا، بیش از ۸/۱ میلیارد متریک تن سنگ آهن با عیار بالا، میزان قابل توجهی از ذخایر طلا و الماس در این کشور وجود دارد. وجود زمین مناسب برای کشاورزی و آب فراوان و وضعیت آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای کشاورزی مکانیزه در مقیاس صنعتی فراهم آورده است. شاید این مقدار ماده معدنی دلایل خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ در حوزه‌های متعدد در این کشور باشد.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان پیشتر سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی هنگفت آلمان در دیگر کشورها را نیز در قالب گزارش‌هایی برای مهر ارسال کرده است که مطالعه آنها می‌تواند به مثابه دوره‌های آموزشی در حوزه دیپلماسی فرهنگی برای آن دسته از نهادهای فرهنگی کشور ما باشد که ماموریت‌شان در خارج از کشور تعریف شده است. دیتاهای گزارش از سایت موسسه موسسه تبادلات آکادمیک، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی، اخذ شده‌ است.

این‌گزارش را در ادامه بخوانید:

شهروندان و سیاستمداران گینه، آلمان را یک کشور پیشرو از نظر سیاسی و اقتصادی در اروپا می‌دانند که به تعهدهای بین‌المللی پایبند است. براساس اطلاعاتی که بر روی سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته است؛ علاقه مردم گینه به تحصیل در آلمان در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و بسیاری از آنها به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند. شاید به همین‌دلیل است که آلمانی‌ها در چند سال اخیر بودجه زیادی به ایجاد موسسات آموزشی و تحقیقاتی در گینه اختصاص داده‌اند. در همه این سال‌ها، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز تلاش کرده است تا روابط دانشگاه‌های دو کشور را توسعه دهد. همچنین آلمانی‌ها به توسعه گینه نیز کمک می‌کنند. در این راستا، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های آموزش پایه و مراقبت‌های بهداشتی کمک‌هایی را به دولت گینه ارائه می‌دهد. همچنین آلمان از ارتقای آینده شغلی برای جوانان در گینه نیز حمایت می‌کند.

تبادلات آکادمیک

گینه در روز دوم اکتبر سال ۱۹۵۸ به استقلال رسید. این کشور نخستین مستعمره فرانسه بود که به‌طور مسالمت‌آمیز مستقل شد. گینه از زمان استقلال تا انتخابات ۲۰۱۰ توسط حکمرانان خودکامه‌ای اداره شد که این کشور را به یکی از فقیرترین کشورهای جهان بدل کردند. هنوز هم این کشور با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. فقر در این کشور تا اندازه‌ای گسترش یافته است که بسیاری از کودکان و نوجوانان در روستاها امکان تحصیل را اصلاً پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر، صنعت در گینه چندان رونق ندارد و از این رو آموزش رسمی حرفه‌ای نیز در مدارس امکان‌پذیر نیست.

این میان، افرادی که امکان تحصیل تا پایان مقطع متوسطه را پیدا می‌کنند، ترجیح می‌دهند که برای تحصیلات عالی به کشورهای پیشرفته سفر کنند. به طور مثال، آنطور که پیشتر گفته شد، علاقه مردم گینه به تحصیل در آلمان در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. از این‌رو، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان تلاش می‌کند تا هر ساله لیستی از فرصت‌های تحصیلی و تحقیقاتی را که مناسب دانشجویان گینه است، در سایت خود منتشر کند. علاوه بر این، موسسه مذکور تلاش می‌کند تا امکان همکاری میان دانشگاه‌های آلمان و گینه را فراهم کند. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید، به این نشانی مراجعه کنید.

آموزش پایه و مراقبت‌های بهداشتی

همان‌طور که گفته شد، گینه با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌روست و درصد بسیار زیادی از جوانان این کشور بیکار هستند. علاوه بر این، درگیری‌های قومیتی و نارضایتی شهروندان از شرایط زندگی، وضعیت را برای حاکمان این کشور پیچیده‌تر کرده است. هر چند در سال‌های اخیر، رشد اقتصادی به نزدیک هفت درصد رسیده است. با این حال، حدود ۵۵ درصد از جمعیت این کشور هنوز زیر خط فقر ملی زندگی می‌کنند.

آلمانی‌ها تلاش می‌کنند تا به توسعه گینه کمک کنند. جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی به نمایندگی از دولت فدرال، در زمینه‌های آموزش پایه و مراقبت‌های بهداشتی کمک‌هایی را به دولت گینه ارائه می‌دهد. این موسسه در ساخت و تجهیز مدارس و همچنین آموزش معلمان به دولت گینه کمک می‌کند. علاوه بر این، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و تجهیز مراکز درمانی گینه نیز سهم دارد و همچنین نقش مهمی در برنامه‌های مربوط به حفظ سلامت ماداران باردار در این کشور ایفا می‌کند. از طریق این و این نشانی می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

کد خبر 5405981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha