۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

صادرات ۱۰ میلیون یورویی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

صادرات ۱۰ میلیون یورویی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات ۱۰ میلیون یورویی محصولات کشاورزی و شیلات از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد طاهری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه نظارت بر بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اظهار کرد: کنترل قیمت‌ها روزانه توسط تیم‌های تخصصی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در چهار محال و بختیاری تولید می‌شود، عنوان کرد: از این میزان ۹۰۰ هزار تن ازمحصولات در استان فرآوری می‌شود.

توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۳۴ واحد فعال صنعتی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در استان فعال است، تصریح کرد: چهار هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان در حال فعالیت هستند.

تکمیل زنجیره تولید شیلات در چهارمحال و بختیاری

طاهری ادامه داد: محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ۲۶ استان و دو کشور عراق و افغانستان صادر می‌شود.

وی درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور را ۱۰ میلیون یورو دانست و گفت: امکان افزایش صادرات در استان وجود دارد.

توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت شش کشتار گاه طیور و دام در استان، مطرح کرد: ۱۶ سردخانه دو مداره و ۴۰ انبار سرد ویژه نگهداری محصولات کشاورزی در استان فعال است.

طاهری با بیان اینکه در حوزه آبزی پروری و شیلات زنجیره تولید تکمیل شده است، تصریح کرد: نیاز استان توسعه و رشد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که قدم‌های خوبی در حال برداشتن است که این مهم موجب کاهش ضایعات بخش کشاورزی خواهد شد.

کد خبر 5406035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha