۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

ضرورت به روزرسانی سند تحول آموزش و پرورش بر اساس گام دوم انقلاب

ضرورت به روزرسانی سند تحول آموزش و پرورش بر اساس گام دوم انقلاب

شهرکرد- معاون ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید بر اساس گام دوم انقلاب به روز رسانی شود.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تدوین سند تحول بنیادی یکی از مهم‌ترین نیازهای آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تمام کشورهای صاحب نظر چشم انداز بالایی مبتنی بر مکتب فکری و جهان بینی برای آموزش و پرورش دارند.

وی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین خلاء آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی نداشتن یک سند و چشم انداز جامع و روشن بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیاز جامعه پایه گذاری یک آموزش و پرورش متناسب با انقلاب فرهنگی بوده است.

محمدی بزرگترین ضعف و علت اجرایی نشدن ین سند را عدم اراده جدی در دولت‌ها دانست و مطرح کرد: برای اجرای این سن باید از اقدامات جزیره‌ای و پراکنده خودداری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی به روز رسانی سند تحول بنیادی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: این مهم یکی از مطالبات فرهنگیان و صاحب نظران از شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تنوع مدارس مانع جدی تحقق عدالت آموزشی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بزرگترین چالش این دستگاه علمی، آموزشی را تک ساحتی بودن تعلیم و تربیت عنوان کرد.

محمدی گفت: فعالیت آموزش و پرورش تنها بر پایه علم حافظه مداری است که برای خروج از این چالش باید به تعلیم و تربیت تمام ساحتی حرکت شود.

وی عدالت را یکی از مهم‌ترین چشم اندازهای تحقق آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: حرکت در راستای تحقق عدالت آموزشی مهم‌ترین خواسته سند تحول بنیادین است.

معاون آموزش ابتدایی تنوع مدارس در جامعه را مانع جدی تحقق عدالت آموزشی دانست و اظهار کرد: مدارس دولتی روستایی از جمله مدارسی هستند که باید بیش از پیش به آنها توجه شود.

کد خبر 5406614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha