۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۵

استاندار زنجان:

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در زنجان فرهنگ سازی شود

 درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در زنجان فرهنگ سازی شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در زنجان فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان به برگزاری نمایشگاه بهاره در آستانه عید نوروز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در صورتی که مشکلی بابت شیوع کرونا و سویه‌های مختلف آن در استان وجود نداشته باشد، در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه بهاره، منتظر ابلاغیه‌های ستادهای استانی و ملی کرونا هستیم و امیدواریم این نمایشگاه برگزار شود.

استاندار زنجان گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به کمیت و کیفیت میوه‌های شب عید مطمئن شود و متناسب با قدرت خرید و میزان تقاضا این اقلام را خریداری کند.

افشارچی به سیاست درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها اشاره کرد و گفت: این طرح خوبی است و در این میان نرخی که تولیدکننده بر روی کالا درج می‌کند با احتساب سود تولیدکننده است.

وی ابراز داشت: پرداخت اجاره‌بها بالاتر از عرف موجب رقابت بین فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای برای پرداخت بیشترین اجاره‌بها شده و باز هم نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

استاندار زنجان به مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان که با اخذ مجوز از مرکز انجام می‌گیرد اشاره کرد و ابراز داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اجاره مغازه در سطح شهر ابهای بسیار بالا و چشمگیری پرداخت می‌کنند.

افشارچی گفت: پرداخت اجاره‌بهای بالاتر از عرف موجب رقابت بین فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای برای پرداخت بیشترین اجاره‌بها شده و باز هم نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

وی یاد آورشد: آنالیز قیمت کالا از هر کارخانه‌ای به کارخانه دیگر و از هر شهری به شهر دیگر، متفاوت بوده و کار سختی است اما همین که در دستورالعمل قیمت‌گذاری، میانگین قیمت هفت ماه گذشته، عیار قیمت گذاری قرار گرفته، اقدام خوبی است.

استاندار زنجان گفت: شبکه اشراق و رسانه‌های جمعی استان به تدریج شروع به آگاهسازی مردم نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها کنند.

کد خبر 5407296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha