۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایشی شد

ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایشی شد

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته از ۳۵۳ نمونه در استان ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و میزان مبتلایان در استان افزایش دو برابری داشته است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های باشت، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از وضعیت آبی کرونایی به وضعیت زرد تغیر رنگ یافته‌اند.

یزدان پناه گفت: در حال حاضر اومیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در ۵۰ درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.

وی بیان داشت: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی علیرغم تصورات قبلی مبنی بر اینکه میزان مرگ و میر اومیکرون کمتر از سویه دلتا است اما میزان مرگ در این سویه بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند آسیب زا است.

یزدان پناه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۵ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده‌اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۹ نفر بستری و ۲۹ هزار و ۸۴۱ نفر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: تا به امروز ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر بیمار شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.

وی گفت: میزان بروز بیماری در استان ۴۱.۵ دهم درصد در هزار نفر جمعیت و در کشور ۸۰.۲ در هزار نفر جمعیت است همچنین میزان کشندگی در کشور ۲.۱ درصد و در استان ۹ دهم درصد است.

یزدان پناه اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۳۳ دوز واکسن تزریق گردیده است که در نوبت اول ۵۲۴ هزار دوز و در نوبت دوم ۴۷۰ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۵۷ هزار دوز تزریق گردیده است.

کد خبر 5411824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      0 0
      جلوی سفرهای نوروزی رابگیرید که فاجعه میشود