۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران:

سطح سواد رسانه‌ای در کشور در جایگاه مناسبی نیست

 سطح سواد رسانه‌ای در کشور در جایگاه مناسبی نیست

قزوین- معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سطح سواد رسانه‌ای در کشور در جایگاه مناسبی نیست گفت: تلاش رسانه‌ای دشمن بر محور ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار رمضان شریف در اختتامیه ششمین جشنواره استانی ابوذر قزوین که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات سردار سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره ابوذر بستر کشف استعداد جوان‌هایی است که وارد فعالیت‌های رسانه‌ای می‌شوند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: کشور ما در حوزه رسانه به لحاظ نیروی انسانی با فقر روبه‌رو است درحالی‌که میگویند در کشور بیش از شش هزار خبرنگار حرفه‌ای وجود دارد ولی این در رویارویی با حمله رسانه‌ای دشمن حس نمی‌شود و به نظر می‌رسد در مدیریت چنین پتانسیلی ساماندهی لازم وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب برای ضربه به انقلاب بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان ما به‌طورجدی تلاش کردند که یک نظام دینی در کشور شکل نگیرد و تئوری ولایت‌فقیه در کشور حکم فرما نشود چراکه این موضوع یک رویکرد و نگاه جدید در برابر نظام دو قطبی دنیا بود و آن‌ها نمی‌خواستند این اتفاق شکل بگیرد، انقلاب اسلامی در چنین شرایطی با توکل به خدا و تفکر اهل‌بیت ونیز اراده مردم و رهبری معمار کبیر انقلاب شکل گرفت.

شریف با اشاره به دو قدرت شرق و غرب اذعان کرد: قدرت گفتمانی این دو به حدی بود که در جغرافیای واحدی مثل آلمان و کره که فرهنگ و نژاد یکی است دوگانه طرفداری غرب و شرق ایجاد کند و هنوز هم آثار آن در سطح جهان قابل‌مشاهده است با این حال هیچ گفتمانی بر پایه نگاه دینی در دنیا وجود نداشت.

این مسئول ابراز کرد: دشمنان تلاش عجیبی کردند تا انقلاب اسلامی را در مرزهای آن مچاله کنند، یکی از این دو قطب همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده بودند از بین رفت و امروز هم رهبر انقلاب با توجه به جهان‌بینی که دارند می‌گویند که از عمر قدرت غرب چیزی باقی نمانده و ما شاهد انحطاط اخلاق در غرب بر پایه همین پیش‌بینی هستیم و دیری نخواهد پایید که در سایر جنبه‌ها هم شاهد فروپاشی باشیم.

شریف با بیان این موضوع که دشمنان نمی‌خواستند قدرتی بر پایه فرهنگ اسلامی شکل بگیرد عنوان کرد: علت اصلی همه تهاجمات امنیتی، جاسوسی، رسانه‌ای، نظامی و… علیه انقلاب بوده است، دشمن نمی‌خواهد بپذیرد انقلاب ۴۳ سال را گذرانده و در انواع و اقدام‌ها و توطئه‌هایی که آمریکا و به‌خصوص اسرائیل علیه آن انجام داده را از سر گذرانده است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت درایت رهبر و تیزهوشی مردم از مراحل سختی عبور کردیم و دهه فجر فرصت مناسب بازخوانی این گذرها است چراکه بازخوانی پیشرفت‌ها و بیان آن‌ها نقاط سرخوردگی دشمن است.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود به اهمیت روایت‌ها تأکید داشته‌اند، امروز قدرت رسانه‌ها به شکلی است که اگر ما روایت درست و دسته اول را ارائه ندهیم همین رسانه‌ها مظلومیت ایران در برابر حمله بعثی‌ها و ۸ سال جنگ تحمیلی را زیر سوال برده و آن را وارونه نشان می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه سطح سواد رسانه‌ای در کشور در جایگاه مناسبی نیست، اذعان کرد: ما به دلیل غیرحرفه‌ای بودن نتوانسته‌ایم تصویر صحیح از شجاعت، مقاومت، ایثار و سربلندی خود ارائه دهیم درحالی‌که در بسیاری از شرایط دشمن توانسته تصویری وارونه در خصوص ما القا کند.

شریف به جنگ رسانه‌ای علیه ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کنند که بگوید ایران کشور ضعیفی است ولی هرگز به قوت‌ها اشاره نمی‌کند، برای مثال بیش از ۱۰۰ سال است که در کشور ما نفت‌کش شده و در تمام این دوران ما واردکننده بنزین بودیم و ۵ سال پیش به خودکفایی رسیدیم و امروز هم به یک صادرکننده تبدیل‌شده‌ایم درحالی‌که هیچ خبری از این سربلندی توسط رسانه‌های معاند مخابره نشده است.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند داشته‌های ما را کوچک و نداشته های ما را بزرگ نشان دهند و امید را از جامعه و جوانان بگیرد.

این مسئول به داشته‌های انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: دستمایه کار خبری زیاد داریم ولی مهم هنر انتقال است، سردار سلیمانی خروجی این فرهنگ است که توانست جبهه مقاومت را متحول کند و به چهره مطرح در سطح جهان بدل شود و رسانه‌ها باید به این توانمندی و این شخصیت به‌عنوان خروجی انقلاب اسلامی با قدرت بپردازند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: دشمن در حوزه عملیات رسانه تلاش می‌کند نشان دهد حکومت دینی کارایی ندارد و مردم از این انقلاب پشیمان هستند، شرایط کشور بسیار بحرانی است و هیچ امیدی به آینده وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای می‌تواند در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کند که این سه رویکرد دشمن را بشناسد و همواره آن‌ها را مدنظر داشته باشد تا بتواند تولید مناسبی در راستای استقلال، عظمت انقلاب و عدم سلطه‌پذیری آن تولید کند درحالی‌که منکر نارسایی‌های موجود نیز نباشد.

کد خبر 5413431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha