۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۴

امام جمعه اردبیل:

روحانیون هدایتگران اصلی روزهای انقلاب بودند

روحانیون هدایتگران اصلی روزهای انقلاب بودند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: علما و روحانیون هدایتگران و پرچمداران اصلی روزهای انقلاب و پیروزی ایران اسلامی در بهمن ۵۷ بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه شنبه در همایش تجلیل از روحانیون مبارز، مجاهد و شهید شهرستان خلخال اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در مسیر به بار نشستن همواره از داشتن نیروهای مخلص بهره‌مند بوده و روحانیون جز بانیان اصلی پیروزی انقلاب بودند.

وی با اشاره به اینکه این روحانیون با ثروت فرهنگی و معنوی توانستند انقلاب را در مسیر درست هدایت کنند، تصریح کرد: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی علما و روحانیون چراغ‌های روشن هدایت و از اقشار تأثیرگذار در برهه‌های حساس جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه استفاده از ظرفیت علما و رحانیون چه در روزهای ابتدایی انقلاب و چه پس از آن همواره مورد توجه مسئولان بوده است، گفت: راه‌اندازی جنگ روانی دشمن علیه روحانیت و علمای اسلام همواره با هدف از بین بردن مرز عواطف بین هدایت‌گران جامعه اسلامی با مردم بوده است.

آیت‌الله عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید خلخال، روحانیون و طلاب شهید این شهرستان خاطر نشان کرد: حضرت آیت‌الله یکتایی نخستین امام جمعه این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال‌ها قبل از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در اوج خفگان رژیم طاغوت و وحشت‌آفرینی‌های ساواک، تلاش مجدانه‌ای را برای احیای ارزش‌های دینی و حضور تأثیرگذار مردم این منطقه برای مقابله با رژیم دست نشانده آمریکا انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کشور ما در زمان طاغوت در بسیاری از ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی و علمی به شدت تحقیر شد و این حق علمای جامع‌الشرایط وقت بود که در مقابل این تحقیرها قد علم کرده و از مخفی کردن حقایق جلوگیری کنند.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارز خلخال اضافه کرد: عزت، شرف، عظمت و شکوه امروزی ما مدیون خون شهدا بوده و همه ما در مقابل خون شهدا و حفظ دستاوردهای ارزشمند آنها مسئولیت داریم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: انتظار از مسئولان فرهنگی استان آشنا ساختن نسل جوان با وضعیت قبل از انقلاب به هر شکل ممکن به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های گروهی است.

کد خبر 5417718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha