۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

ریشه معضلات اجتماعی شناسایی شود

ریشه معضلات اجتماعی شناسایی شود

مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید ریشه معضلات اجتماعی شناسایی و شورای شهر نیز در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: نهاد خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است و از ارکان مهم اجتماعی محسوب می‌شود، بقا و دوام جامعه در گروی استحکام بقای خانواده است.

وی ادامه داد: باید ریشه معضلات اجتماعی شناسایی شود و شورای شهر نیز در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما محکم پای کار مردم ایستاده‌ایم و هیچ‌گاه وقت خود را صرف پاسخگویی به موارد بیهوده نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: دنیا انقلاب را با نام امام خمینی (ره) می‌شناسد، شناخت شخصیت بزرگ امام راحل وظیفه همگانی است، عظمت شخصیت امام در طول تاریخ بعد از اهل بیت (ع) با هیچ کس قابل مقایسه نیست.

موحدیان افزود: ماندگاری فرهنگ انقلاب و روحیه استکبارستیزی لازمه شناخت شخصیت رهبر کبیر انقلاب است.

دستگاه‌های مختلف متولی ساماندهی معتادان متجاهر هستند

حجت‌الاسلام منصوریان نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در ساماندهی معتادان متجاهر متولی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: سال گذشته شهردار وقت به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قول ساماندهی دو هزار معتاد متجاهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال را داده بود که ۶۵ میلیارد ریال از این مبلغ تاکنون پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: برای قانونمند شدن این موضوع باید پرداخت این مبلغ در شورای شهر مصوب می‌شد که شهردار کنونی لایحه آن را به شورا ارائه داده است، همچنین اقدامات مختلفی با همکاری شورا و مدیریت شهری مشهد در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در دست اقدام است و برای سال ۱۴۰۱ نیز در بخش فرهنگی بودجه‌ای به این موضوع اختصاص یافته است.

همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد لایحه رعایت الزام، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی نیز بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، از رعایت الزامات، ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی حداقل ۳۰۰ ساختمان با اهمیت 《خیلی زیاد》 و 《زیاد》 منطبق بر گروه‌بندی ساختمان‌ها در مقررات ملی ساختمان بازدید کند و طی مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، آن را به اجرا درآورد.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است فهرست ساختمان‌هایی که بعد از ابلاغ اخطار نسبت به رفع نواقص اقدام نکرده‌اند را منتشر و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مردم و دستگاه‌های نظارتی برساند.

کد خبر 5418359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha