۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۷

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مطرح کرد؛

لزوم ورود جدی هیئت‌های مذهبی به مشارکت‌های اجتماعی

لزوم ورود جدی هیئت‌های مذهبی به مشارکت‌های اجتماعی

کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: لازم است هیئت‌های مذهبی در زمینه مشارکت‌های اجتماعی ورود جدی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره «هنر هیأت» در کاشان با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و تبریک ایام اظهار داشت: ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی برکات زیادی برای مردم داشته است که این دستاوردها باید برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌ها و اقدامات یک فرد یا گروه وظیفه‌ای و از روی ناچاری است، ابراز داشت: برخی دیگر از فعالیت‌ها عقیده‌ای و دلی است و مسلم است که اینگونه فعالیت‌ها تأثیر بیشتری بین مردم دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی بر پایه عقیده و باورهای مذهبی شکل گرفته است، تصریح کرد: لازم است هیئت‌های مذهبی در زمینه مشارکت‌های اجتماعی هم ورود جدی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون هرچه ظرفیت داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: با این وجود این افراد هنوز از مردم عذرخواهی می‌کنند که چرا به بیش از این توانستند در زمینه خدمت به مردم تلاش کنند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در کشور عده‌ای خون می‌دهند و در عین حال همیشه خود را شرمنده می‌دانند، افزود: عده‌ای دیگر هم در کشور همیشه خون می‌مکند و خود را طلبکار می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه منطق قرآن در مقاومت است، خاطرنشان کرد: ما مردم در حال حاضر فقط از یک دهم ظرفیت خود استفاده می‌کنیم و از بقیه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنیم و متأسفانه به گور می‌بریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان هیئت‌های مذهبی را یک ظرفیت بالقوه اجتماعی و فرهنگی در کشور دانست و تاکید کرد: این ظرفیت باید برای مردم و مدیران و مسئولین شناسایی شود تا در جهت رفع مشکلات شهروندان و هموطنان مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5418755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha