۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

سرپرست فرمانداری بیله‌سوار:

الگوی توزیع عادلانه آب در بیله سوار رعایت شود

الگوی توزیع عادلانه آب در بیله سوار رعایت شود

اردبیل- سرپرست فرمانداری بیله‌سوار گفت: در تخصیص آب به مناطق کشاورزی انتظار داریم الگوی توزیع عادلانه آب رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: به دلیل واقع شدن این شهرستان در انتهای شبکه آبیاری و زهکشی مغان انتظار داریم در زمینه توزیع عادلانه آب در طول شبکه توجه بیشتری شود تا کشاورزان منطقه دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: با وجود خشکسالی شدید در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه بهره‌برداری از منابع آب منطقه به عمل آمده و کشاورزان هم باید در مورد اصلاح الگوی مصرف و کشت توجه بیشتری داشته باشند.

در این نشست مدیر امور آب منطقه‌ای اردبیل نیز در سخنانی گفت: تفکیک آب شرب از کشاورزی با توجه به وضعیت حاد منابع آبی استان در اولویت برنامه‌های امور آب قرار گرفته و عملیاتی شدن آن به جد پیگیری می‌شود.

علی حیدری اناری افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها از جمله کاهش ۲۳ درصدی بارش در سال زراعی جاری، برنامه‌ریزی برای مدیریت کم آبی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث سد بیله‌سوار جز اولویت‌های کاری امور آب استان است، خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای آماده‌سازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان نیز جهت توزیع عادلانه آب برای بهره‌برداری مناسب کشاورزان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه سال‌های زیادی از تأسیس شبکه مغان سپری شده و لازم است این شبکه تعمیر و بازسازی اساسی شود، اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل پیگیری‌های لازم برای تخصیص منابع مالی جهت انجام عملیات تعمیر، نگهداری و بازسازی این شبکه را به عمل آورده است.

حیدری اناری با اشاره به لزوم احداث مخازن ذخیره در انتهای شبکه مغان به منظور توزیع عادلانه آب در بین بهره‌برداران بیان کرد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 5420990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha