۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

۸ مسجد اردبیل میزبان معتکفین

۸ مسجد اردبیل میزبان معتکفین

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام البیض آئین اعتکاف مومنان در شهر اردبیل در قالب هشت مسجد برگزار شده تا مومنان این ایام معنوی را با راز و نیاز سپری کنند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مراسم اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد منتخب استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد تا مؤمنان از این فرصت برای خلوت با معبود و شست و شوی دل و روحشان از زنگار معاصی سالی معنوی را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: برای آقایان مساجد امام علی کارشناسان، المهدی حافظ، الغدیر شورابیل، مسجد جامع و اعظم و حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا تدارک دیده شده تا مراسم معنوی اعتکاف را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای بانوان نیز مسجد سادات علی آباد و الزهرا تدارک دیده شده تا در ایام اعتکاف از فرصت به وجود آمده برای برداشتن توشه معنوی استفاده کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: این مراسم با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد و مومنانی که هر سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند با در دست داشتن کارت واکسن و مدارک می‌توانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش سخنرانی و محفل انس با قرآن برای مؤمنان تدارک دیده شده است تا در مدت سه روز گوشه نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز حداقل یک مسجد برای اعتکاف آقایان و یک مسجد نیز برای اعتکاف بانوان تدارک دیده شده که مؤمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در جریان برگزاری این آئین معنوی قرار گیرند.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: این مراسم از اذان صبح ۱۳ رجب آغاز خواهد شد و تا اذان مغرب ۱۵ رجب معتکفان از فرصت ماه پرفیض رجب برای بهره‌مندی از معنویت بیشتر استفاده خواهند کرد.

کد خبر 5424335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha